دستگاه‌های خراسان‌شمالی در زمینه عفاف و حجاب همکاری منسجم داشته باشند
کد خبر: 4153992
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

دستگاه‌های خراسان‌شمالی در زمینه عفاف و حجاب همکاری منسجم داشته باشند

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: باید همه ارگان‌ها و دستگاه‌های فعال در حوزه عفاف و حجاب با یکدیگر منسجم و همراه باشند تا نتیجه‌بخشی کار بیشتر شود.

ارسال 12 هزار پیامک به متخلفان حجاب در خودروها در خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، سردار سعید مطهری‌زاده، فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی روز گذشته،18 تیرماه در ستاد استانی عفاف و حجاب اظهار کرد: موضوعی که باید روی آن تأکید شود و قابل‌توجه قرار بگیرد، این است که همه دستگاه‌های فعال در حوزه امر عفاف و حجاب در یک راستا، همسویی، همراهی و هم‌افزایی داشته باشند.

وی گفت: اقدامات به‌صورت پراکنده توسط دستگاه‌ها انجام می‌شود و زمانی که کار به‌صورت منسجم و همراهی تمام ارگان‌ها و دستگاه‌ها نباشد، تأثیرپذیری خاصی را شاهد نخواهیم بود. با همراهی همه دستگاه‌ها نتیجه‌بخشی کار بیشتر است و در حال حاضر یک خلأ وجود دارد و هر دستگاه تنها در چارچوب وظایفی که دارد کار را پیش می‌برد.

فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت رعایت حجاب در خودرو ها در استان بهتر شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز ۱۲ هزار پیامک به متخلفان حوزه حجاب در خودروها ارسال شده که ۳۲۶ مورد خودروها به‌صورت سیستمی توقیف شده‌اند.

مطهری‌زاده گفت: همچنین در راستای عدم رعایت حجاب در خودروها، ۴۵ مورد خودرو به‌صورت فیزیکی متوقف، ۳۵ مورد خودرو با هماهنگی دستور قضایی در پارکینگ منازلشان قفل چرخ خورده، ۱۳ مورد به پارکینگ برده شده و ۳۶ مورد پرونده تشکیل و به دادستان ارجاع داده شده است.

وی ادامه داد: در حوزه رعایت حجاب در خودروها، در استان خراسان شمالی به دلیل عملکردهایی که صورت‌گرفته وضعیت خیلی بهتر شده است.

مطهری زاده در رابطه‌ با وضعیت رعایت حجاب در مکان‌های تفریحی، رستوران‌ها و تالارها گفت: در این بازه زمانی در سال جاری دو هزار و ۵۶۰ بازدید از اصناف استان صورت‌ گرفته که ۱۶۵ مورد کشف حجاب به ثبت رسیده، همچنین ۱۳۶ مورد پیامک و تذکر، ۴۰ مورد پلمب و ۳۰ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

وی افزود: تا جایی که ممکن است با دوربین‌های نظارتی، افراد با پوشش نامناسب شناسایی و تذکر داده می‌شود که در همین موضوع امید است که نتیجه‌بخش باشد.

فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی گفت: در رابطه‌ با رصد فعالان فضای مجازی کار به‌صورت کامل در حال انجام است و تاکنون ۱۳۴ مورد هشدار در این زمینه داده شده و ۱۲۶ مورد به مراکز قضایی ارجاع داده شده، همچنین برخی از صفحات محدود شدند.

فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی اظهار کرد: نکته قابل‌ توجه این است که با هدف پیشگیری و بازدارندگی و اصلاح امور باید نسبت به امر عفاف و حجاب اقدام کرد، با فرد مورد نظر صحبت کرد و توجیه شود، تا با پلمب یک مکان برای فرد مشکلات اقتصادی ایجاد نشود. 

انتهای پیام
captcha