دشمن با ترویج بی‌حجابی کانون خانواده‌ها را آلوده می‌کند
کد خبر: 4154737
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی:

دشمن با ترویج بی‌حجابی کانون خانواده‌ها را آلوده می‌کند

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی گفت: دشمن با ترویج بی‌حجابی کانون خانواده‌ها را آلوده می‌کند. باید با آموزش و روشنگری، مسئله حجاب را برای نسل جوان تحصیل‌کرده و روشن‌اندیش حل کنیم‌.

آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، بعدازظهر امروز 21 تیرماه، در مراسم بزرگداشت شهدای قیام مسجد گوهرشاد که در حرم مطهر رضوی(ع) برگزار شد، ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان در این مراسم، اظهار کرد: کشف حجاب یک توطئه انگلیسی بود که تنها به کشور ما و حکومت رضاخان اختصاص نداشت. انگلیس طرح کشف حجاب را در تمام کشورهای اسلامی به اجرا گذاشت. در کشور ما مردم غیور خراسان در برابر این طرح مقاومت کردند و باعث شد، 2000 تن در این مکان مقدس به خاک و خون کشیده شوند.

وی با بیان اینکه انگلیس ابتدا طرح کشف حجاب را در ترکیه و در زمان حکومت آتاتورک بدون هیچ مقاومتی اجرا کرد، افزود: انگلیس سعی کرد رابطه بین رضاخان و آتاتورک را تقویت کند تا در ایران نیز مانند ترکیه، طرح کشف حجاب بدون هیچ مقاومتی اجرا شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به مقاومت‌های مردم در نقاط مختلف کشور در برابر کشف حجاب و همچنین چگونگی انجام قیام گوهرشاد در مشهد، ابراز کرد: ارتش رضاخان در روز ۲۱ تیر، 2000 نفر از افرادی که در مسجد گوهرشاد تحصن کرده بودند را به گلوله بست و تمام افراد حاضر در مسجد اعم از شهید و مجروح زنده را در گودالی عظیم دفن کرد. اما نهایتا در نتیجه سال‌ها مقاومت زنان عفیف این سرزمین، طرح کشف حجاب شکست خورد.

علم‌الهدی با بیان اینکه تمام این اتفاقات افتاد تا امروز چادر بر سر زنان باقی بماند، ادامه داد: حجاب یک مسئله فرهنگی است و باید با انجام اقدامات فرهنگی، تقویت شود. بی‌حجابی توطئه دشمن و ابزار استکبار است. دشمن با ترویج بی‌حجابی می‌خواهد سفره دین را از زیر پای مردم بکشد‌‌، کما اینکه انگلیس نیز می‌خواست با کشف حجاب، از جوامع اسلام‌زدایی کند.

وی اضافه کرد: حجاب دو خاصیت دارد؛ اول اینکه هویت اسلامی و فرهنگی را در خانواده‌ها حفظ می‌کند و باعث حفاظت از حریم خانواده می‌شود و خاصیت دیگر اینکه جلوی آلودگی نسل جوان به فساد اخلاقی را می‌گیرد. بنابراین دشمن می‌خواهد با بی‌حجابی، جوانان را لائیک و بی‌دین کند‌.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه هم مردم و هم مسئولان باید با بی‌حجابی مبارزه کنند، گفت: دشمن با ترویج بی‌حجابی کانون خانواده‌ها را آلوده می‌کند. باید با آموزش و روشنگری، مسئله حجاب را برای نسل جوان تحصیل‌کرده و روشن‌اندیش حل کنیم‌.

انتهای پیام
captcha