دومین نمایشگاه تخصصی خانواده (مهرانه) در مشهد آغاز به کار کرد
کد خبر: 4154742
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲

دومین نمایشگاه تخصصی خانواده (مهرانه) در مشهد آغاز به کار کرد

دبیر ستاد امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر استان خراسان رضوی گفت: دومین نمایشگاه تخصصی با محوریت خانواده و با عنوان مهرانه هم‌زمان با هفته عفاف و حجاب و سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد در مشهد آغاز به کار کرد.

نمایشگاه تخصصی خانواده (مهرانه)به گزارش ایکنا خراسان رضوی، مهدی رضایی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی، در حاشیه دومین نمایشگاه تخصصی خانواده (مهرانه) در مشهد، بیان کرد: نمایشگاه مهرانه، رویداد بسیار بزرگی است که با محوریت خانواده برای دومین سال متوالی از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۵ تیرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر مشهد برگزار شده است.

وی به 8 محور تخصصی در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه با محورهایی شامل خانواده و تغذیه سالم، خانواده؛ صنایع‌دستی و گردشگری، خانواده؛ آموزش و مشاوره، خانواده و زیست عفیفانه، خانواده و ازدواج آسان، خانواده و کودک، خانواده و امنیت، خانواده؛ ورزش و نشاط و سرگرمی طی مدت پنج‌روز میزبان بازدیدکنندگان است.

رضایی ابراز کرد: باتوجه‌به اهمیت به بانوان و نیازهای اختصاصی آنها امسال برای اولین‌بار در این نمایشگاه فضاهایی مختص بانوان بدون حضور هیچ‌گونه آقایی در نظر گرفته شده است. 

وی مطرح کرد: نمایشگاه مهرانه با بیش از 400 غرفه در تمام حوزه‌ها برنامه‌ریزی‌شده است. در غرفه‌های مربوط به خانواده و تغذیه سالم فضایی در محوطه باز نمایشگاه با عنوان خیابان غذای سنتی و ملل اختصاص‌داده‌شده است. همچنین محصولات ارگانیک و غذای محلی اقوام ایرانی در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی تصریح کرد: غرفه‌های مربوط به حوزه خانواده، صنایع‌دستی و گردشگری با برپایی سیاه‌چادرهای عشایری، عرضه صنایع‌دستی و کارگاه‌های آموزشی باهدف آشنایی بازدیدکنندگان با هنرهای بومی محلی برگزار شده است.

رضایی در ادامه به برگزاری کارگاه‌های آموزش تحکیم خانواده، تربیت فرزندان، مشاوره ازدواج اشاره کرد و گفت: همچنین در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان برگزاری جشن ازدواج به همراه مراسم عقد ساده با کمک‌هزینه سفر کربلا، تهیه و توزیع 46 سری جهیزیه به‌صورت اقساطی و قرض‌الحسنه، آتلیه، مزون و سالن‌های زیبایی ویژه بانوان در این نمایشگاه برگزار شده است.

وی بیان کرد: باتوجه‌به اهمیت کودکان در خانواده سالم، فضایی شاد و مفرح با برنامه‌های متنوع شامل رنگ‌آمیزی، مسابقات و بازی‌های فکری، نقاشی صورت، سرودخوانی، مشاوره کودک، عروسک‌گردانی، تئاتر و عکس کودک در این نمایشگاه به کودکان اختصاص‌داده‌شده است.

رضایی ورزش و سلامت را در داشتن زندگی سالم مهم دانست و اظهار کرد: به همین منظور غرفه‌هایی برای رشته‌های ورزشی شامل پینت بال، ورزش باستانی، ورزش‌های رزمی، بوکس، کراس‌فیت، موتورسواری، تیراندازی با کمان و تفنگ‌بادی، پرتاب دارت، صخره‌نوردی و عملیات امداد و نجات، مسابقات فوتبال‌دستی، طناب‌کشی، شمشیربازی، بیس‌بال، سافت‌بال، کریکت، راگبی، سپک تاکرا، پارکور و... در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: عرضه مستقیم پارچه چادری با 50درصد تخفیف، محصولات عفاف و حجاب، دوخت رایگان چادر، کارگاه تبیین عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌هایی است که در مدت برگزاری نمایشگاه به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می‌کند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: باتوجه‌به اهمیت حوزه امنیت در خانواده برنامه‌هایی نظیر نمایش تجهیزات یگان ویژه انتظامی همراه با عکس یادگاری، کارگاه آموزشی پلیس راهنمایی رانندگی و نمایش اسلحه‌کشی در این نمایشگاه برگزار شده است.

وی بیان کرد: در کنار برنامه‌های آموزشی که در این نمایشگاه برگزار شده برنامه‌های تفریحی و فرهنگی مانند مراسم نورافشانی، اجرای گروه پسران خورشید، سرودخوانی و هم‌خوانی دختران، اکران فیلم سینمایی مصلحت، تئاتر خیابانی و اجرای سرودهای جمعی با حضور خوانندگان اصلی در حال برگزاری است.

سال گذشته، ۴۵ هزار نفر از اولین نمایشگاه خانواده با عنوان مهرانه بازدید کردند و بعد از نمایشگاه گل‌وگیاه به‌عنوان پربازدیدترین نمایشگاه استان معرفی شد.

انتهای پیام
captcha