بیانیه ستاد نهضت پیشرفت بانوان مازندران به‌مناسبت روز عفاف و حجاب
کد خبر: 4154820
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

بیانیه ستاد نهضت پیشرفت بانوان مازندران به‌مناسبت روز عفاف و حجاب

در بیانیه ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران به‌مناسبت روز عفاف و حجاب آمده است: حجاب زن ایرانی خون‌بهای هزاران شهیدی است که در دامان عفیف‌ترین زنان عالم تربیت شدند و از دوران دفاع مقدس تا دفاع از حرم اهل البیت(ع) در مقابل دشمنان اسلام سینه سپر نمودند امروز حفظ حجاب پاسداشت خون شهیدان عزیز است.

حجاب زن ایرانی خون بهای هزاران شهیدی است که در دامان عفیف ترین زنان عالم تربیت شدند

به گزارش ایکنا از مازندران، ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران به‌مناسبت روز عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

صِیانَةُ المرأةِ أنعَمُ لِحالِها و أدوَمُ لجَمالِها

محفوظ بودن زن برای سلامتی او مفیدتر است و تجلی‌اش را بادوام‌تر می‌کند.(حضرت علی(ع))

دشمنان قسم‌خورده نظام در جنگ شناختی و ترکیبی اخیر، با انواع هجمه‌ها، بخش قابل توجهی از تلاش خود را معطوف به ایجاد خلل و دگرگونی در ارزش‌های ملی، دینی و هویتی بالاخص در حوزه عفاف و حجاب نموده تا از این طریق، هویت دینی و اعتقادی مردم، کیان خانواده و زندگی عفیفانه در جامعه را مخدوش نمایند.

براساس همین مبانی دینی، یکی از نمادهای بارز احکام الهی، رعایت عفاف و حجاب در جامعه است که حافظ بنیان خانواده و ارکان اجتماع و سیادت‌بخش سجایای انسانی و اسلامی و متضمن آرامش و آسایش روحی و روانی فرد و جامعه است و این امر درکلام معصومین(ع)، آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین در قوانین نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

عزت و عظمت و جایگاه ارزشمند زنان در اندیشه والای اسلامی، عطیه گران‌بهای پیامبر بزرگواری است که زن را مایه آرامش و انس و الفت و از بزرگترین نعمت‌های الهی دانسته، بهشت را زیر پای مادران معرفی نمود و تجلی مقام والای زن را در مروارید هستی، سرور زنان عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) قرار داد تا زنان در تمامی اعصار با الگوگیری از این بزرگوار، قدر گوهر ذاتی خود را دانسته و با حفظ متانت، وقار و عفاف، رسالت گرانسنگ خود در رشد و هدایت قافله بشری، صعود به قله‌های کمال را ایفا نمایند.

علاوه بر آن، افتخار زن ایرانی این است که «حجاب» برایش میراث کهن ملی است. وجه امتیازی که غرب هم‌اکنون نیز از آن بی‌بهره است و حال بعد از گذشت چند صد سال از گم شدن و نادیده انگاشتن این موهبت الهی با از بین رفتن بنیان خانواده و ناهنجاری‌های شدید رفتاری و اجتماعی به عفاف و حجاب «گرایشی جهانی» پیدا کرده است. گرایشی که نشان از ظرفیت جهانی شدن «حجاب فاطمی» دارد و ما به اندازه شأن و عظمتش به آن نپرداخته‌ایم.

حجاب زن ایرانی خون‌بهای هزاران شهیدی است که در دامان عفیف‌ترین زنان عالم تربیت شدند و از دوران دفاع مقدس تا دفاع از حرم اهل البیت(ع) در مقابل دشمنان اسلام سینه سپر نمودند امروز حفظ حجاب پاسداشت خون شهیدان عزیز است.

ما امروز ما با صدای بلند، خواهان مهربانی در سایه حجاب و امنیت در پناه عفت و اخلاق هستیم و از همه مسئولان می‌خواهیم که قاطعانه با برهم‌زنندگان امنیت، نظم، اخلاق و قانون برخورد کنند.

ما بانوان فعال فرهنگی، تبلیغی، اعضای نهضت پیشرفت بانوان، جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی، مبلغات و هیئات مذهبی بانوان تبلیغات اسلامی استان مازندران تا پای جان بر سر عهد و پیمان با رهبر عزیزمان هستیم و این پرچم حسینی را زمین نگذاشته و با حفظ ارزش‌های دینی و رعایت حریم حجاب و عفاف، پای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌ایم باشد که مورد عنایت حضرت ولی عصر(عج) قرار بگیرد.»

انتهای پیام
captcha