اجرای ۷۰ برنامه هفته عفاف و حجاب توسط هیات ورزش‌های همگانی فارس
کد خبر: 4154876
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳

اجرای ۷۰ برنامه هفته عفاف و حجاب توسط هیات ورزش‌های همگانی فارس

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس از برگزاری ۷۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب خبر داد.

اجرای ۷۰ برنامه هفته عفاف و حجاب توسط هیات ورزش‌های همگانی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا جعفری، رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس، امروز، ۲۲ تیر در جمع خبرنگاران گفت: ۲۱ تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است که در این روز عده‌ای در مسجد گوهرشاد مشهد توسط مزدوران رژیم پهلوی به جرم دفاع از عفاف و حجاب، به خاک و خون کشیده شدند.

جعفری با اشره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد عفاف و حجاب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در تبیین مفهوم حجاب، برداشت‌های نادرست را از آن جدا می‌کنند و می‌فرمایند «اسلام می‌خواهد که رشد فکری و علمی و اجتماعی و سیاسی و بالاتر از همه فضیلتی و معنوی زنان به حدّ اعلی برسد و وجودشان برای جامعه و خانواده بشری به عنوان یک عضو، حدّ اعلای فایده و ثمره را داشته باشد. همۀ تعالیم اسلام از جمله مسئلۀ حجاب، بر این اساس است. مسئلۀ حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، برداشتش کاملًا غلط و انحرافی است. مسئلۀ حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط، به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد- به خصوص به ضرر زن - است.

وی افزود: شهید مطهری در کتاب «مسئله حجاب» می‌نویسد: «حجاب در اسلام از یک مسئله کلی و اساسی ریشه می‌گیرد و اسلام می‌خواهد انواع التذاذ‌های جنسی، چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر، به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد و اجتماع منحصراً برای کار و فعالیت باشد. برخلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را با لذّت جویی‌های جنسی به هم می‌آمیزد، اسلام می‌خواهد این دو محیط را کاملًا از یکدیگر تفکیک کند.»

مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس با بیان اینکه توجه به روح متعالی انسان در کنار تندرستی مهم‌ترین امر به شمار می‌رود، تاکید کرد: حداقل ۷۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی به مناسبت هفته عفاف و حجاب با محوریت معرفی فعالیت‌های ورزشی و بدنی برای آحاد مردم ولایت‌مدار فارس برنامه‌ریزی شده است.

جعفری توجه به عفاف و حجاب و دستورالعمل‌های ابلاغی را در محیط‌های ورزشی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در حاشیه مسابقات دارت بانوان دستگاه‌های اجرایی کشور که به میزبانی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس برگزار شد با حضور معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس از شش ورزشکار بانوان که با حجاب کامل در مسابقات حضور داشتند، تقدیر شد.

این مسئول همچنین برگزاری جشن‌های مذهبی در کنار فعالیت‌های ورزشی را گامی مهم در راستای معرفی سیره اهل بیت علیه‌السلام برشمرد و توجه به پوشش مناسب هم برای بانوان و هم آقایان را باید مورد توجه قرار داد.

 اجرای برنامه‌های فرهنگی، توزیع بسته‌های معیشتی، نذر ورزشی، نذر خون، مسابقات عکاسی، نقاشی و دل نوشته و حضور ورزشکاران در کنار خادم یاران رضوی، اجرای برنامه‌های مفرح و شاد، ورزش روزانه و عصرانه با پیوست‌های فرهنگی عفاف و حجاب، تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران در این ایام را از دیگر برنامه‌های هیات ورزش‌های همگانی استان فارس در هفته عفاف و حجاب اعلام کرد.  

انتهای پیام
captcha