مسئله عفاف و حجاب باید توسط مردم حل شود
کد خبر: 4154879
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

مسئله عفاف و حجاب باید توسط مردم حل شود

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه عفاف و حجاب باید به دست مجموعه‌های مردمی حل شود و حاکمیت وظیفه دارد تسهیلگری کرده و ساماندهی انجام دهد، گفت: باید یک شبکه هماهنگ را ساماندهی کنیم.

زینب اختری مدیرکل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشوربه گزارش ایکنا از کرمان، زینب اختری، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور امروز، ۲۲ تیرماه در آیین افتتاحیه «رویداد ملی زیست عفیفانه» که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب مربوط به امروز نیست، گفت: دولت سیزدهم دیدگاه خود در حوزه عفاف و حجاب را اعلام عمومی کرد و پای این دیدگاه ایستاد و موضوع عفاف و حجاب از ابتدا مورد تأکید رئیس‌جمهور بود.

وی ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون اقدامات انجام شده در حوزه عفاف و حجاب، اظهار کرد: کسی از موضوع بی‌حجابی راضی نیست و جریاناتی مانند محصنات برای مقابله با بی‌حجابی شکل گرفت اما این جریان همه جانبه نبود لذا نتیجه‌ای که باید، حاصل نشد اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این قضیه حل خواهد شد.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه حجاب یک مسئله آسان نیست بلکه یک کلاف سردرگم است که ۲۰ سال بر روی آن کار می‌کنند، افزود: اینکه در این مورد یک نسخه واحد پیچیده شود صحیح نیست. مسئله بی‌حجابی مانند یک بیماری سیستماتیک است که نیاز به جراحی پیچیده دارد و تخصص‌های مختلف باید در کنار هم قرار بگیرند. برای حل این مسئله مخاطبان باید دسته‌بندی شده و برای هر کدام راهکار، تکنیک و تاکتیک داشته باشم.

وی مشکل اصلی حل نشدن مسئله حجاب را عدم هماهنگی دانست و تصریح کرد: عفاف و حجاب باید به دست مجموعه‌های مردمی حل شود و حاکمیت وظیفه دارد تسهیلگری کرده و ساماندهی انجام دهد تا هر کسی با ادبیات و تخصص خود با مخاطبان ارتباط برقرار کند. البته باید توجه داشته باشیم که این حرکت‌ها یکدیگر را خنثی نکنند و اینکه یک شبکه هماهنگ را ساماندهی کنیم.

اختری با بیان اینکه ساماندهی و آموزش کنشگران مردمی ضروری است زیرا فعالیت کسانی که آموزش ندیده‌اند نه تنها پیشران نیست بلکه متوقف کننده است، اظهار کرد: به‌دنبال الگوی حکمرانی مردمی هستیم و تمرکز ما بر آموزش و توانمندسازی مجموعه‌های مردمی است. در نگاه کلان، حرکت ما به سمت تمدن نوین اسلامی است و در این مسیر باید عملکرد خود را مورد توجه قرار دهیم و اتفاق ویژه‌ای رقم بزنیم.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور دیدگاه سردار سلیمانی در مورد عفاف و حجاب و ایستادگی ایشان را مورد توجه قرار داد و گفت: این رویداد را از کرمان آغاز کردیم تا همچون سردار سلیمانی که همه زندگی خود را گذاشت تا امر ولی برزمین نماند عمل کنیم و از شهدا در این راه کمک طلبیم.

انتهای پیام
captcha