آغاز هفته قرآنی در مساجد بزرگ مصر
کد خبر: 4155148
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۷

آغاز هفته قرآنی در مساجد بزرگ مصر

مصر هفته جاری را هفته قرآنی در مساجد بزرگ سراسر این کشور اعلام و تأکید کرده که در این هفته ضمن تدریس عظمت کتاب خدا برای نمازگزاران از سوی ائمه جماعات محافل قرآنی نیز در مساجد رونق بیشتری خواهد داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، وزارت اوقاف مصر اعلام کرد که این کشور به منظور شناساندن ابعادی از عظمت، محاسن و جنبه‌هایی از معجزه قرآن کریم این هفته را هفته قرآن کریم در تمام مساجد بزرگ سراسر کشور اعلام کرده است.

بنا بر این گزارش، در برنامه وزارت اوقاف مصر به همین مناسبت آمده است که در هفته قرآنی هر امام جماعتی در مسجد خود روزانه درسی را به بیان عظمت و فضائل قرآن کریم و برخی اسرار این کتاب بزرگ که باطل به آن راه ندارد، اختصاص دهد.


درباره هفته قرآن در دانشنامه ایکنا بیشتر بخوانید!


در بیانیه وزارت اوقاف مصر آمده است: بر همین اساس موضوع خطبه نماز جمعه این هفته مصر نیز تغییر کرده و به موضوع «قرآن کریم؛ کتاب رحمة للعالمین» تغییر کرده است.

در این بیانیه آمده است در هفته جاری که از امروز یکشنبه، 25 تیر آغاز شده و تا شنبه، 31 این ماه ادامه دارد؛ محافل قرآنی در داخل و خارج مصر نیز با حضور قاریان برجسته و دوستداران قرآن کریم از کشورهای مختلف جهان رونق بیشتری خواهد گرفت و در سال‌های آتی نیز هفته قرآنی تکرار و مسابقه جهانی قرآن کریم نیز همزمان با آن برپا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha