بانوی سالخورده مراکشی قرآن را کتابت کرد + فیلم
کد خبر: 4155603
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

بانوی سالخورده مراکشی قرآن را کتابت کرد + فیلم

نعمیه قصیر، بانوی سالخورده مراکشی با آنکه قادر به خواندن نیست، تا کنون موفق به کتابت سه نسخه از قرآن کریم شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از لو 360، نعیمه قصیر، بانوی سالخورده مراکشی با وجود آنکه فاقد سواد خواندن است، تا کنون موفق به کتابت سه نسخه از قرآن کریم شده است.

این بانوی 68 ساله الجزایری که در محله «سیدی البرنوصی» شهر کازابلانکا ساکن است، از زمانی به کتابت قرآن کریم علاقه‌مند شد که به توصیه پرستار خود در برنامه سوادآموزی محله سیدی البرنوصی شرکت کرد.

وی در آن زمان از درد زانو رنج می‌برد. در این برنامه دیگر سالخوردگان محله نیز شرکت داشتند. بعد از اتمام کلاس‌های سوادآموزی او توانست تمام حروف را بنویسد و دست خط او مورد تحسین معلمان دوره قرار گرفت اما ناتوانی در کتابت حرف «ر» او را بر آن داشت تا با کتابت قرآن مهارت‌های خود را افزایش دهد و پس از مدتی موفق به کتابت کل قرآن کریم شد.

نعیمه قصیر می‌گوید در سال 2018 کتابت نخستین نسخه از قرآن کریم را به پایان رساند و سپس مشغول کتابت نسخه دوم از قرآن کریم شد و آن را در سپتامبر سال 2021 به پایان رساند و سپس به نوشتن نسخه سوم مشغول شد اما متأسفانه سکته‌ای که نیمی از بدن او را فلج کرده، تااندازه‌ای مانع فعالیت او شده است، با این حال وی به گفته خود مصمم به اتمام کتابت این نسخه بوده که در شرف پایان است.

 

انتهای پیام
captcha