پایگاه‌های مقاومت با تکیه بر مساجد فعال شوند
کد خبر: 4155761
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
سردار سلامی:

پایگاه‌های مقاومت با تکیه بر مساجد فعال شوند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فرماندهان در سپاه و بسیج بدانند که مسئله ایجاد محلات اسلامی یکی از دستورات اساسی ما است ‌و باید همه پایگاه‌های مقاومت را با تکیه بر مساجد فعال کنند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، ۲۶ تیرماه در نشست تخصصی و نمایشگاه عملکرد و پیشرفت محلات مردم‌سالار دینی که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: واقعه عاشورا حجت را بر همگان تمام کرد که برای دفاع از اسلام ثقل عالم هستی یعنی امام حسین (ع) نیز اذن میدان می‌گیرد. میدان جهاد و سنگر دفاع و پاسداری، قابل ترک کردن نیست حتی اگر امام یقین داشته باشد که کشته شده و اهل بیت او به اسارت در می‌آیند.

وی افزود: خوشحالم که رویداد دل‌انگیزی که امروز در بسیج شاهد آن هستیم در زمانی صورت می‌گیرد که ماه محرم و ایام میلاد پاسداری از اسلام است. غروب عاشورا طلوع فضیلت‌ها بود و آن روز بسیج و سپاه متولد شدند. روزی که مردان خدا به عهد خود تا انتها وفادار ماندند و در میان امواج تیر‌ها نماز را اقامه کردند. این مشی پاسداری است.

وی تصریح کرد: صمیمانه از حضور علما و حاملان رسالات الهی و مبلغان شریعت و تبلیغ‌کنندگان احکام الهی روی زمین تشکر می‌کنم که امروز پرچم‌دار کمک به اقشار مستضعف هستند. همچنین، از فرماندهان بسیج و سپاه که سنگربانان اسلام در این دوره هستند، قدردانی می‌کنم. از بسیجیان و امامان جماعت که در صحنه حاضرند و جلوه‌های فضایل اسلامی را از کمک به محرومان تا احیای انسان‌ها به منصه ظهور می‌رسانند، تشکر می‌کنم. نیت این عزیزان این است که حیات طیبه و زندگی پاک را در جامعه جاری و ساری می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز در دوره جهاد کبیر و صف‌آرایی فشرده شیاطین عالم قرار داریم که می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند. ۴۵ سال است که ما در متن جهاد زندگی کرده‌ایم و با تمام اشرار عالم از دولت‌های بزرگ گرفته تا گروهک‌های جیر‌ه‌خوار ایشان درگیر بوده‌ایم.

سردار سلامی ادامه داد: این‌ها برای ملت ایران بعد از طلوع خورشید بعثت مجدد از افق انقلاب که به دست امام (ره) رخ داد، درست همانند آن زمان به دنبال این بودند که پیام‌های آسمانی وحی در میان اصوات شیطانی دشمن ناپدید شوند. آن‌ها نمی‌خواهند قرآن خدا جاری شود و به دنبال تحمیل فقر در جامعه اسلامی هستند. فقر و فحشا ارمغان شیاطین است و امروز تمام همت دشمن، تحمیل فقر با راهبرد تحریم است.

وی تصریح کرد: فقر، عقب‌ماندگی، وابستگی، مصرف‌گرایی، دوری از استقلال، محو فضیلت‌ها، ترویج رذالت‌ها، فلج کردن روانی مردم، گسترش بی‌اعتمادی، تفرقه، ناامنی، تجزیه و ... اهدافی بوده است که دشمن در طول این ۴۵ سال در درون راهبرد‌های خود طراحی و آن‌ها را در میدان تعقیب کرده و البته همواره شکست خورده است. در این زمینه داستان صدر اسلام تکرار شده است. کسی باور نمی‌کرد آن هنگام که پیامبر (ص) ندای وحی را زمزمه می‌کرد، مسلمانان در فاصله زمانی نزدیکی بخش وسیعی از جهان را زبر پرچم اسلام درآورند.

وی بیان کرد: داستان ما نیز همین بود. دشمن تصور می‌کرد این نابرابری عامل شکست ماست و دوباره ما را در زنجیر اسارت خواهد کشید. این رؤیا‌ها و خواب‌های پریشانی بود که دشمن برای سرنوشت ما می‌دید و آن‌ها را در همه جا تعقیب می‌کرد. دشمن به دنبال افسردگی، پژمردگی، درماندگی و یاس که از جنود ابلیس است، بود و برای این کار جنگ‌ها به راه انداخت. دشمن سال‌ها جنگید و همه استعداد‌ها را به میدان آورد و یک جنگ احزاب کامل به پا کرد. دشمن جدی جنگید و هیچ ظرفیتی نبود که پای کار نیاورد.

وی اظهار کرد: زمانی که این تاریخ نزدیک را از ذهن می‌گذرانیم، به پیوند سه حقیقت عظمی می‌رسیم که با یکدیگر میدان را محل ظهور نصرت الهی کردند و دشمن با هر اندازه در مقابل آن‌ها در همه صحنه‌ها شکست خورد. اولین حقیقت همان کسی است که به عنوان نایب امام زمان (عج) بیرق هدایت را بر عهده گرفته است و ولی جامعه است. ولایت یک تنه در برابر دشمنان ایستاده است. حقیقت دیگری که به ولی متصل است، مردم هستند. مردم آگاه و وفادار و فداکار امامشان را در مرکز میدان مانند نگین زیبای انگشتر در میان گرفته‌اند. تا این اتصال برقرار است، نفوذ و تسلط در میان جامعه اسلامی ما ممکن نیست.

سردار سلامی اظهار کرد: این حقایق روی زمین رخ‌نمایی کرده است. حقیقت دیگر اسلام است. این‌ سه حقیقت عامل همه این پیروز‌ی‌ها از ابتدای طلوع خورشید اسلام تا به امروز است و دشمنان چیزی جز عقب‌نشینی و پذیرش غلبه اسلام ندارند. ایستادگی ما هرج و مرج را به سرزمین دشمنان برده است. این‌حقایق همچنان وجود دارند و آنچه امروز در قرارگاه‌های محله اسلامی در حال رخ دادن است، مشتقات این مسئله است زیرا اسلام در حال درخشش است.

وی بیان کرد: کسانی که در محلات و پایگاه‌ها فعالیت دارند، در برابر تمامی سیاست‌های دشمن ایستادگی کرده‌اند؛ لذا پایگاه‌ها در این قیاس بزرگ با آمریکا در ستیز هستند. امروز میدان جهاد همین است و اسلام فقط در میدان جهاد رشد می‌کند. ما به اندازه‌ای قوی می‌شویم که دشمنان ما قوی هستند. اگر ما دشمن ضعیف داشتیم، قوی نمی‌شدیم. سردار شهید سلیمانی با استفاده از فرصتی که دشمن ساخت، انقلاب را تا دریای مدیترانه پیش برد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر دشمن تحریم نکرده بود، ما این‌قدر قدرت نمی‌ساختیم. امروز ما تمام نیاز‌های کشور را در داخل تولید می‌کنیم. این دهه‌ها نشان داد همه بحران‌های سخت با حضور مردم آسان می‌شود و همه چالش‌های بزرگ با حضور مردم کوچک می‌شود.

وی بیان کرد: افرادی که در محلات اسلامی با این همه کارکرد‌های متنوع و متعدد که به همه مردم خدمت می‌کنند، آخرین کسانی هستند که میدان را ترک می‌کنند و تا ایشان هستند، سختی‌ها از بین می‌رود. فرماندهان بدانند این مسئله یک دستور اساسی ما است که همه پایگاه‌های مقاومت را با تکیه بر مساجد فعال کنند.

سردار سلامی تصریح کرد: فرماندهان سپاه‌های استانی تمامی ظرفیت ۶۰ هزار پایگاه را در اختیار محلات اسلامی قرار دهند. امروز محلات نقاط منفصل جامعه هستند و باید این‌ها را به خط ممتد و پیوسته تبدیل کنیم. تمام سطوح اجتماعی ما باید طعم و حلاوت این موضوع را بچشند که این مسئله نقطه مرکزی جهاد ما است. با این حرکت حجاب و عفاف هم رونق می‌گیرد و برخی بانوان ما که تحت تأثیر القائات دشمن قرا گرفته‌اند، بازخواهند گشت. در این صورت امر به معروف و نهی از منکر اقامه می‌شود.

وی بیان کرد: باطل پایدار نیست و حق خواهد آمد. امروز عمل صالح محقق شدن حق و از بین رفتن باطل است. از تمامی بسیجیان و جهادگران به ویژه بانوان گرانقدری که در میدان جهاد قدم می‌گذارند و روح فاطمی را در کالبد جامعه جاری می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام
captcha