اعلام برنامه‌های اوقاف ساوجبلاغ در ماه محرم
کد خبر: 4156941
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

اعلام برنامه‌های اوقاف ساوجبلاغ در ماه محرم

رئیس اداره اوقاف ساوجبلاغ گفت: حضور هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری در صحن بقاع متبرکه و اقامه عزا و برپایی نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا از برنامه‌های بقاع متبرکه شهرستان در دهه اول محرم است.

توزیع غذای گرم

حجت‌الاسلام محسن سراغی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ در گفت‌وگو با ایکنا از البرز گفت: در تاریخ همه انبیا حرمت خاصی برای ماه محرم قائل بودند و جنگ را در این ماه حرام می‌دانستند. جاهلیت هم به این موضوع معتقد بود، اما بنی‌امیه علیه اولاد آدم در این ماه شمشیر کشید و آنها را به شهادت رساند.

وی با اشاره به اهمیت ماه محرم در کلام امام رضا(ع) بیان کرد: نقل است که امام رضا(ع) شب اول محرم گریان بودند، از ایشان علت را سؤال کردند و فرمودند: برای هر چیز ناراحت شدید و خواستید گریه کنید برای جدم حسین(ع) گریه کنید؛ پیامبر(ص) هم در دوران طفولیت امام حسین(ع) فرمودند: در پرتو شهادت فرزندم حسین حرارتی در دل‌ها ایجاد می‌شود که هیچ‌گاه سرد نخواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ محرم را محور وحدت شیعه دانست و گفت: محرم ماهی است که برای همه اقشار جامعه الگو دارد و حتی بسیاری از مذاهب اسلامی و غیر اسلامی هم این ماه را گرامی می‌دارند و بر امام مظلوم گریه می‌کنند. 

سراغی توضیح داد: این ماه خاستگاه انقلاب اسلامی است و طبیعی است با چنین جایگاهی دشمنان تمام تلاش خود را به‌کار بگیرند تا اهداف و عزاداری‌های این ایام را کمرنگ کنند، هر چند اقدامات آنان هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسد چون عشق به امام حسین(ع) در گوشت و پوست و استخوان ماست و از ما جداشدنی نیست و هر لحظه به یاد سید شهدا(ع) هستیم، اما باید در این شرایط دقت کنیم تا عزاداری از مسیر درست خارج نشود زیرا خواست دشمن همین است و با این بهانه به اختلاف‌افکنی در بین شیعیان می‌پردازد.

وی در ادامه از توزیع 20 هزار پرس غذای گرم از سوی اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ در ماه محرم خبر داد و گفت: هزینه پخت غذاها از محل نیت واقفان و کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

این مسئول همچنین به اعزام مبلغان به مناطق روستایی این شهرستان در ایام محرم اشاره کرد و افزود: روضه‌های خانگی نیز در جهت ترویج این فرهنگ و سنت حسنه با استفاده از مبلغان و مداحان بومی و اعزامی در این ایام اجرا می‌شود.

سراغی بیان کرد: حضور هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری در صحن بقاع متبرکه و اقامه عزا و برپایی نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا و اجرای برنامه شب شعر عاشورایی از برنامه‌های بقاع متبرکه شهرستان در دهه اول محرم است.

انتهای پیام
captcha