«طرح هر خانه، یک حسینیه» در سطح شهرستان گرگان برگزار می‌شود
کد خبر: 4157420
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵
در ایام محرم

«طرح هر خانه، یک حسینیه» در سطح شهرستان گرگان برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان گرگان با بیان اينکه در قالب «طرح هر خانه یک حسینیه» 100 مجلس عزا در خانه‌های گرگان برپا می‌شود، گفت: امسال بنا است در راستای احیای روضه‌های خانگی طرح هر خانه یک حسینیه را در سطح شهرستان گرگان برگزار شود.

روضه‌های خانگی طرح هر خانه یک حسینیه

به گزارش ایکنا از گلستان حجت‌الاسلام امین قرایی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان گرگان امروز، اول مرداد در جمع خبرنگاران گفت: اداره اوقاف ناحیه یک گرگان امسال به توفیق الهی با تاکیدات مدیر کل اوقاف در کنار برنامه‌های متنوع در ایام محرم از جمله شیرخوارگان حسینی، سوگواره احلی من العسل و برگزاری مراسم در محلات و بقاع متبرکه طرح جدیدی را به نام هر خانه یک حسینیه در شهر گرگان برگزار می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان گرگان با بیان اينکه در قالب طرح هر خانه یک حسینیه 100 مجلس عزا در خانه‌های گرگان برپا می‌شود، افزود: امسال بنا است در راستای احیای روضه‌های خانگی طرح هر خانه یک حسینیه را در سطح شهرستان گرگان برگزار شود.

حجت‌الاسلام قرایی گفت: در این راستا ۵ گروه از مبلغین جهت شرکت در مراسم طرح هر خانه یک حسینیه برای احیای روضه‌های خانگی حضور دارند که این طرح تا دهه دوم محرم در سطح شهرستان گرگان ادامه دارد.

وی گفت: طرح هر خانه، یک حسینیه، یک مراسم به طور کامل مردمی است و توسط فعالان حوزه‌های مذهبی، فرهنگی و کانون‌های فرهنگی مساجد و گروه‌های مردمی برگزار می‌شود و هر خانواده مراسم خلاقانه‌ای را در پاسداشت قیام عاشورا برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha