نماز مهمترین بعد عاشورایی قیام امام حسین(ع) است
کد خبر: 4157570
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
امام جمعه روداب:

نماز مهمترین بعد عاشورایی قیام امام حسین(ع) است

حجت‌الاسلام بهروزه اصل نماز و نماز جمعه را مهمترین بُعد عاشورایی واقعه عاشورا دانست و با بیان اینکه امام حسین(ع) در بحبوحه جنگ نماز می‌خواند تا اهمیت این فریضه را ثبت کند، گفت: تقارن نماز ظهر عاشورا امسال با نماز جمعه فرصت خوبی است تا ابعاد عاشورایی نماز جمعه به مردم یادآوری شود.

حجت‌الاسلام علی بهروزه امام جمعه رودابحجت‌الاسلام علی بهروزه، امام جمعه روداب در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان درباره ابعاد عاشورایی نماز جمعه با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند «مهمتر از عاشورا عبرت‌های عاشورا است»، گفت: همچنان که خود عاشورا عبرت‌های فراوانی برای محبین و شیعیان اباعبدالله حسین(ع) و دشمنان و معاندان دارد، نماز جمعه هم یک فریضه استثنایی است.

وی اصل نماز و نماز جمعه را مهمترین بُعد عاشورایی واقعه عاشورا دانست و با بیان اینکه امام حسین(ع) در بحبوحه جنگ نماز می‌خواند تا اهمیت این فریضه را ثبت کند، افزود: تقارن نماز ظهر عاشورا امسال با نماز جمعه و سالگشت شروع نماز جمعه در ایران اسلامی فرصت خوبی است تا ابعاد عاشورایی نماز جمعه به مردم یادآوری شود و مردم با اهداف برپایی این نماز جمعه از صدر اسلام تا امروز بیش از گذشته آشنا شوند.

امام جمعه روداب عاشورا را ترکیبی از شور، شعور، رشادت، عاطفه، مهر، محبت و عشق توصیف کرد و ادامه داد: نماز جمعه مجموعه‌ای مشابه از همین مسائل و ترکیبی از شور و شعور است و نماز جمعه عاشورایی امسال بهترین فرصت برای پیوند زدن این شور و شعور حسینی است.

حجت‌الاسلام بهروزه با اشاره به اتحاد، انسجام، همدلی و هم‌افزایی در عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) که ریشه در اتحاد و همدلی یاران ایشان دارد، گفت: امیدواریم این اتحاد، انسجام و همدلی با توجه و تقویت، به ظهور برسد.

انتهای پیام
captcha