امسال اربعین خانوادگی‌تر خواهد بود
کد خبر: 4157705
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

امسال اربعین خانوادگی‌تر خواهد بود

دبیر ستاد اربعین استان قزوین گفت: امسال به دلیل تعطیلی مدارس، ترکیب جمعیت اربعین خانوادگی‌تر خواهد بود که این امر وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند چرا که باید حتماً در خصوص اسکان مناسب بانوان و کودکان تمهیدات لازم را بیاندیشیم

خورشیدی دبیر ستاد اربعین در قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، محمد خورشیدی، دبیر ستاد اربعین استان قزوین، امروز دوم مرداد در همایش مدیران مواکب اربعین که در سالن جلسات باغستان سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، با اشاره به افزایش احتمالی زائران اربعین در سال جاری، گفت: افزایش حضور زائران و در کنار آن افزایش دما موضوع ساماندهی مواکب به منظور خدمت‌رسانی بهتر را پر اهمیت‌تر خواهد کرد، لذا از موکب‌داران باید بهترین همکاری را با مسئولان داشته باشند.

وی اظهار کرد: امسال ۱۷ کمیته تخصصی در زمینه پشتیبانی و ساماندهی مواکب حسینی در نظر گرفته شده است که در زمینه بهداشت و درمان، حمل و نقل، مباحث فرهنگی، اسکان، اتباع خارجه، پشتیبانی و زیرساختی فعالیت خواهند کرد.

این مسئول افزود: با بیان اینکه استان قزوین معین شهر مرزی مهران خواهد بود، سال گذشته بیش‌از ۶۰ هزار قزوینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند، زائران از سه‌شنبه سوم مرداد می‌تواند برای حضور در مراسم جهانی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

وی بیان کرد: تاکنون ۵۴ موکب برای خدمت‌رسانی در اربعین ثبت نام کرده و در حوزه گذرنامه نیز امسال خوشبختانه دولت امکان تهیه گذرنامه ویژه زیارت را فراهم کرده که با مراجعه به سامانه پلیس من و ثبت درخواست قابل دریافت است.

خورشیدی تصریح کرد: امسال به دلیل تعطیلی مدارس، ترکیب جمعیت اربعین خانوادگی‌تر خواهد بود که این امر وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند چرا که باید حتماً در خصوص اسکان مناسب بانوان و کودکان تمهیدات لازم را بیاندیشیم، همچنین لزوم بهداشت و پذیرایی برای این قشر را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته ۸۰ هزار بطری آب تهیه و در اختیار مواکب قرار دادیم، امسال به دلیل گرمای هوا باید به خوبی موضوع آب را ساماندهی کرده تا خدای ناکرده در تأمین آن دچار مشکل نشویم. امسال کالاهای اساسی مانند گوشت، روغن، شکر و غیره به قیمت مصوب دولتی در اختیار موکب‌ها قرار گرفته که البته با توجه به نوع کارکرد مواکب سهمیه‌بندی خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره نوع سهمیه‌بندی آرد خاطرنشان کرد: موضوع آرد یک مسئله کشوری که به دلیل سوء‌استفاده صورت‌ گرفته در سال‌های گذشته موضوع سهمیه‌بندی آن در دستور کار دولت قرار گرفته است. در ستاد اربعین مقرر شده است که آرد به قیمت مصوب دولتی تنها در اختیار موکب‌هایی که نانوایی دارند قرار گرفته و فروش و واگذاری آرد و دیگر کالاهای اساسی به هر دلیلی ممنوع است.

انتهای پیام
captcha