چه سبکبال به دیدار ارباب می‌روی
کد خبر: 4158565
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱

چه سبکبال به دیدار ارباب می‌روی

عصر تاسوعای حسینی امسال در ملایر حال و هوای دیگری داشت عشق با اشک آمیخته شده بود، امسال تاسوعای حسینی ملایر تداعی سرزمین کربلا بود برای بی‌بابایی ریحانه 6 ساله و امیر محمد 14 ساله.

تشییع پیکر شهیدبه گزارش ایکنا از همدان، عصر تاسوعای حسینی امسال در ملایر حال و هوای دیگری داشت عشق با اشک آمیخته شده بود، تاسوعای حسینی ملایر تداعی سرزمین کربلا بود برای  بی‌بابایی ریحانه 6 ساله و امیر محمد 14 ساله.

1100 شهید ملایر به استقبال آمده بودند تا میزبانی کنند از میهمان تازه از راه رسیده. امشب علی آقای شهیدمان میهمان اربابش بود با زمزمه‌های بغض‌آلودم زیر لب زمزمه می‌کردم خوش به حالت شهید میرزایی چه کردی که این‌گونه طلبیده شدی؛ خوش به حالت کدام دعای مادرت این آرزوی بزرگ را نصیبت کرد تا در روز شهادت سید و سالارت اباعبد‌الله‌الحسین(ع) پر بکشی و بروی و میهمان بهشت شوی. خوش به حالت شهید میرزایی، می‌شود مرا شفاعت کنی؟ می‌شود برای ما هم دعا کنی؟ زمزمه‌های بغض‌آلودم زیر لب مرا به حال و هوای بین‌الحرمین می‌برد و عصر تاسوعای حسین(ع) که تداعی‌کننده تشنگی است.

اینجا امروز در شهر 1100 شهید ملایر عزادران حسینی گردهم آمده‌اند تا پیکر پاک و مطهر شهید علی میرزایی پرستوی تازه پر کشیده را طواف کنند، تا نشان دهند که راه حسین و در باغ شهادت هرگز بسته نیست و پرستوها چه زیبا در دوران‌های تاریخ پر می‌کشند تا برای ما که گاهی دل‌مشغولی‌های دنیا فکر و روحمان را پر می‌کند تلنگری باشد.

امروز مردی از دیار آزادگی از میان ما پر کشید، مردی که تا دیروز برای دفاع از امنیت مردم شهرش سینه سپر می‌کرد و امروز با شهادتش تداعی‌گر روزهای کربلا شده است مردم مؤمن و شهیدپرور ملایر امروز فرزند عزیز شهیدشان را بر روی شانه‌های خود تشییع کردند.

خیل عظیم جمعیت قابل وصف نیست عشق و عزا در هم آمیخته شده و نوای لبیک یا ابالفضل(ع) فضای شهر را پر کرده است. امیرمحمد در روی سن بر روی شانه‌های عمو  اشک می‌ریزد و جای خالی بابا را حس می‌کند و پدربزرگ چه زیبا به وی می‌گوید سرت را بالا بگیر فرزند قهرمان.

مداحان نیز برای شهید سنگ تمام می‌گذارند و سیل اشک بر پهنای صورت مرد و زن جاری شده است.

سردار سلمان امیری، فرمانده انتظامی استان همدان در این مراسم و در اجتماع عظیم عاشورائیان ملایر  اظهار کرد: دشمن بداند با تقدیم یک شهید، ده‌ها و صدها نیروی فراجا داوطلبانه در صف شهادت قرار می‌گیرند تا جانشان را در حفظ و حراست از امنیت کشور فدا کنند.

وی به مقام و جایگاه رفیع شهدا نزد خداوند و بین مردم اشاره کرد و گفت: خداوند راه را برای این شهدا کوتاه کرد، اینها خدا را دیدند و رفتند. قرعه عزت به نامشان خورد و از خاک به افلاک رسیدند. شهادت روزی آنها شد و آبروی وطن شدند؛ امروز به واسطه شهادت این افسر شجاع و دلیر، قلب‌های همه ما به هم پیوند خورده و آمده‌ایم با خانواده این شهید و مردم شهرستان ملایر تجدید بیعت و همدردی کنیم. امروز درب شهادت برای کارکنان فراجا باز است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه جای جای کشور ما آغشته به خون این عزیزان مظلوم و مقتدری است که در راه امنیت تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا نگذارند گرد ناامنی به دامن مردم بپاشد، اظهار کرد: امروز نیروی انتظامی سرشار و مرهون از عطر افرادی است که دائماً در صف شهادت قرار گرفتند.

امیری ضمن هشدار به سوداگران مرگ و عرضه‌کنندگان مواد مخدر گفت: کسانی که با ایجاد ناامنی سعی در آلودگی جوانان دارند تا غیرت را از آنان بگیرند تأکید می‌کنم کسی که بخواهد از مأمور قانون عبور کند، قانون از روی او عبور می‌کند. امروز افتخار نیروی انتظامی خدمت‌گزاری به مردم است و تا آخرین قطره خون از امنیت مردم که خط قرمز ماست، دفاع می‌کنیم، در کمال سرافرازی شهدای مظلوم، نیک نام و سرافرازی چون شهید «علی میرزایی» را تقدیم می‌کنیم.

وی خطاب به دشمنان این نظام بیان کرد: این ملت و همکاران ما تا آخرین قطره خون در این راه ایستادگی کرده و نمی‌گذارند کسی به مردم چپ نگاه کند یا خطوط قرمز ما را زیر پا بگذارد.

فرمانده انتظامی استان همدان ضمن عرض تسلیت به خانواده شهید میرزایی، به همکاری با این شهید افتخار کرد و افزود: ما در مقابل والدین، همسر و فرزندان این شهید خجل هستیم، چراکه این‌ها برای امنیت ما ‌فرزندشان را فدا کردند، بنده خطاب به پدر این شهید بزرگوار عرض کردم اگر امروز فرزند شما شهید شده است ده‌ها نفر از همکاران ما داوطلبانه در مسیر این شهادت قرار گرفتیم.

در ادامه نیز بعد از عزاداری مردم در رثای سید و سالار شهیدان و شهید والامقام شهید میرزایی نماز توسط حجت‌الاسلام ارزنده، امام جمعه ملایر بر پیکر مطهر شهید اقامه شد. همزمان با عاشورای حسینی نیز پیکر مطهر شهید در روستای حسین‌آباد ناظم زادگاه این شهید تشییع و در آرامگاه ابدیش آرام خواهد گرفت.

یادآور می‌شود، سرهنگ شهید علی میرزایی حسین‌آبادی مأمور مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان ملایر، سه‌شنبه، سوم مردادماه در حین مأموریت در درگیری با سوداگران مرگ در ملایر به شهادت رسید.

 گزارش از فاطمه رحمتی

انتهای پیام
captcha