انتشار نخستین آثار گروه سرود «عاشورائیان نوجوانان» ودجا + صوت
کد خبر: 4158934
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

انتشار نخستین آثار گروه سرود «عاشورائیان نوجوانان» ودجا + صوت

نخستین آثار گروه‌ سرود «عاشورائیان نوجوانان» مدرسه تخصصی قرآن و عترت امام علی(ع) تحت نظارت اداره بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با دو عنوان «بهترین عزت دنیا» و «عفوا یا حسین(ع)» طی دهه نخست ماه محرم از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه دو سیما پخش شد.

مریم تقی‌زاده، مدیر مدرسه تخصصی قرآن و عترت امام علی(ع) شهرک شهید چمران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با ایکنا درباره تاریخچه راه‌اندازی گروه سرود عاشورائیان نوجوانان اداره نعیم این وزارتخانه گفت: این گروه متشکل از نوجوانان ساکن شهرک‌های مسکونی بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است. بنیاد تعاون چهار شهرک مسکونی شامل شهرک شهید چمران، شهید رجایی، شهید فکوری و شهرک ولیعصر(عج) دارد که از آبان و آذر سال 1401، طرحی را پس از چندین جلسه کارشناسی با عنوان طرح استعدادیابی صوت نوجوانان، کلید زدیم.

وی ادامه داد: مدرسه تخصصی قرآن و عترت امام علی(ع) شهرک شهید چمران، متولی این امر شد که از بین نوجوانان پسر مشغول به تحصیل در مدارس آموزش و پرورش سطح شهرک‌ها استعدادیابی انجام دهد تا پسران نوجوانی که در زمینه صوتی و گوش موسیقایی مستعد هستند، شناسایی شوند.

تقی‌زاده اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده و مکاتبات صورت گرفته با شورای عالی قرآن و کمک گرفتن از دبیرخانه و ستاد مجموعه طرح ملی اسوه، طی چندین جلسه کارشناسی به اصول و چهارچوب کلی اجرایی رسیدیم و از استاد حمید شیخ‌زاده دعوت به همکاری شد.

وی افزود: طی برنامه‌ای مشخص، دانش‌آموزان پایه سوم، چهارم، پنجم و ششم مدارس آموزش و پرورش دو شهرک شهید چمران و شهید رجایی را به همراه دانش‌آموزان مستعد از لحاظ صوتی از پایه اول و دوم ابتدایی را، طی چند جلسه استعدادیابی کردیم.

این داور ملی و بین‌المللی کشورمان با اشاره به شناسایی تعدادی از دانش‌آموزان نخبه در این فرایند اظهار کرد: بعد از فراخوان و توجیه خانواده‌ها با عنوان «ضیافت قرآنی» در اردیبهشت‌ماه، کلاس‌های آموزشی به صورت رسمی از سوی مدرسه قرآن و عترت امام علی(ع) آغاز شد و این مدرسه میزبان پذیرایی و آموزش این دانش‌آموزان شد که کلاس‌های آنها در قالب دو کلاس و دو گروه با عنوان یاسین و مبین، روزهای یکشنبه و سه‌شنبه، برگزار می‌شود.

مدیر مدرسه تخصصی قرآن و عترت امام علی(ع) شهرک شهید چمران بیان کرد: همچنین در شهرک‌های دیگر نیز بحث استعدادیابی انجام شده است و گروه حدود 150 نفر از پسران را در بحث سرودخوانی و آموزش تلاوت قرآن، شناسایی کردیم.

وی با اشاره به اینکه دو اثر با عنوان بهترین عزت دنیا و عفوا یا حسین(ع) جزو اولین آثار این گروه همخوانی هستند که توسط دارالقرآن بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه شده است، افزود: آثار اواخر تیرماه در استودیوی مصلای حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ضبط شد. این نماهنگ‌ها چهار قسمت است که دو قسمت از این نماهنگ از گروه خانواده و معارف شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد و  دو قسمت دیگر نیز تا پایان ایام محرم پس از طی مراحل فنی و گنجاندن در جدول پخش شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

تقی‌زاده با اشاره به پخش از شبکه دو سیما اظهار کرد: گروهی نیز از سوی شبکه دوم سیما به صورت گزارش تولیدی هنگام ضبط آثار در حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) حضور داشتند که طی دهه نخست محرم نیز این آثار از سوی این شبکه‌ها پخش شد. چون این آثار، جدید و فاخر است و مصداق آن چنانی ندارد، ان‌شاءالله از سوی دیگر شبکه‌ها پخش خواهد شد.

وی درباره مضمون دو اثر دیگر، افزود: محتوای دو اثر بعدی نیز به مانند این دو اثر مشتمل بر همخوانی آیاتی از قرآن کریم است و سپس تک‌خوانی قاری بزرگسال آقای حامد ولی‌زاده انجام می‌شود و در ادامه سرودخوانی همراه با سینه‌زنی و تک‌خوانی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha