برگزاری نمایشگاه گیاهان قرآنی در بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی جهان
کد خبر: 4159209
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

برگزاری نمایشگاه گیاهان قرآنی در بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی جهان

باغ «کیو گاردنز» بزرگترین باغ گیاه‌شناسی جهان در لندن اقدام به برگزاری نمایشگاه گیاهان ذکرشده در قرآن کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، این نخستین نمایشگاه گیاهان قرآنی است که با هدف آشنایی با قرآن در باغ «کیو گاردنز» برگزار شده است.
این نمایشگاه تا 17 سپتامبر(26 شهریورماه سال جاری) ادامه دارد و در باغ گیاه‌شناسی کیو واقع در جنوب غرب لندن برگزار شده است.
مدیریت باغ کیو در این باره اعلام کرد: قرآن کریم شامل بسیاری از آموزه‌ها و مثال‌هاست و در آن از طبیعت به ویژه فضای سبز، گیاهان و گل‌ها یاد شده است.
آثار هنری به نمایش درآمده در این باغ از آثار «شاهینه غضنفر»، نویسنده کتاب «گیاهان قرآنی؛ تاریخ و فرهنگ» و «سو ویکیسون»، نقاش گیاهان مقیم در نیوزیلند هستند.
30 تابلوی به نمایش درآمده از آثار ویکیسون هستند و مجموعه گسترده‌ای از گیاهان از جمله سیر، انار و انگور را به تصویر کشیده‌اند و این مجموعه شامل اطلاعاتی درباره اهمیت و اشاره قرآن به این گیاهان است.
باغ‌های گیاه‌شناسی پادشاهی کیو که بیشتر با نام «کیو گاردنز» (Kew Gardens) شناخته می‌شود مجموعه گل‌خانه‌ها و باغ‌هایی به مساحت ۱۲۱ هکتار که یک باغ گیاه‌شناسی در جنوب غربی لندن است و بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین مجموعه گیاهی و قارچ‌شناسی جهان‌ را در خود جای داده است.
بیش از 1100 نفر در این باغ مشغول کارند و بودجه سالانه آن بیش از 65 میلیون پوند(85 میلیون دلار) است.

انتهای پیام
captcha