متقاضیان سفر اربعین زودتر در سامانه سماح ثبت‌نام کنند
کد خبر: 4159370
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

متقاضیان سفر اربعین زودتر در سامانه سماح ثبت‌نام کنند

سرپرست معاونت امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه ثبت‌نام زودتر متقاضیان سفر اربعین موجب برنامه‌ریزی و تسهیل تردد زائران خواهد شد، از متقاضیان خواست هرچه زودتر در این سامانه ثبت‌نام کنند.

متقاضیان سفر اربعین هرچه زودتر در سامانه سماح ثبت‌نام کنندحمیدرضا محمدی، سرپرست معاونت امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه ثبت‌نام متقاضیان پیاده‌روی اربعین سال جاری در سامانه سماح در حال انجام است، گفت: در روزهای اول بعد از شروع ثبت‌نام(ثبت نام از سوم مردادماه آغاز شده است) مشکلاتی در سایت وجود داشت که مرتفع شد و اکنون ثبت‌نام در حال انجام است.

وی تصریح کرد: علاوه بر زائران تمام افرادی که در قالب پزشک، پرستار،  کادر درمان، موکب‌دار و خادم قصد حضور در مراسم اربعین حسینی را دارند نیز باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند. با ثبت‌نام در سامانه سماح و پرداخت حق بیمه حداقل 35 هزار تومانی تمام زائران و خادمان اربعین حسینی می‌توانند از پوشش خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که ظرفیت همه مرزها به صورت روزانه مشخص شده و اگر متقاضی عبور از هر مرز بیشتر از حدنصاب باشد، سامانه سماح فرد را ثبت نام نمی‌کند و زائر باید مرز دیگری را انتخاب کند؛ آیا محدود بودن ظرفیت مرزها موجب کاهش تعداد زائران امسال نخواهد بود؟ گفت: با توجه به اینکه آغاز پیاده‌روی اربعین مردم ایران از سوی مسئولان ستاد مرکزی اربعین اول ماه صفر اعلام شده و مردم می‌توانند از همین تاریخ زمان سفر خود را در سامانه سماح ثبت کنند و تعداد مرزهای خروجی ما نیز افزایش یافته و دو مرز ما که در سال‌های قبل ظرفیت خروجی محدودی داشتند 24 ساعته شده‌اند، بنابراین مشکل و محدودیتی برای خروج زائران بروز نخواهد کرد.

سرپرست معاونت امور عتبات عالیات در پاسخ به این سؤال که ثبت‌نام اربعین حسینی تا چه تاریخی ادامه خواهد داشت؟ گفت: فعلاً محدودیتی برای ثبت‌نام اربعین وجود ندارد و این ثبت نام ادامه خواهد داشت. ستاد مرکزی اربعین زمان سفر اربعین را اول تا 25 ماه صفر اعلام کرده است و ما نیز برای همین مدت ثبت‌نام خواهیم داشت.

وی در خصوص وضعیت اعزام‌های عادی به عتبات عالیات نیز، گفت: معمولاً در ماه‌های تیر و مرداد به دلیل گرمای هوا تعداد زائران عتبات عالیات کمتر می‌شود. امسال نیز با توجه به گرمای بی‌سابقه تعداد زائران ما در ماه‌های اخیر کاهش داشته، به خصوص اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین نیز نزدیک است و مردم ترجیح می‌دهند برای سفر اربعین برنامه‌ریزی کنند متقاضیان سفر عادی کمتر شده است.

محمدی به متقاضیان سفر اربعین توصیه اکید کرد که در سامانه سماح ثبت نام کنند و افزود: اطلاعاتی که زائران اربعین برای ثبت‌نام ارائه می‌کنند به مسئولان برای انجام برنامه‌ریزی و تسهیل تردد زائران کمک می‌کند، به همین دلیل بهتر است که متقاضیان هر چه زودتر در سامانه سماح ثبت نام کنند.

انتهای پیام
captcha