زائران اربعین سفر خود را بیمه کنند
کد خبر: 4159394
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
با ثبت‌نام در سامانه سماح

زائران اربعین سفر خود را بیمه کنند

مدیر حج و زیارت استان ایلام گفت: افرادی که برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع)، قصد عزیمت به کشور عراق را دارند در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

سجاد رحمانی مدیر حج و زیارت استان ایلامسجاد رحمانی، مدیر حج و زیارت استان ایلام، در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: زائران اربعین حسینی(ع) می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه سماح خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند و از تمامی خدمات این بیمه در طول سفر خود و تا 5 روز بعد از مراجعت از سفر بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه سماح رایگان است، افزود: افرادی که در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند قادر خواهند بود در صورت نیاز، از خدمات بیمه‌ای در تمامی بیمارستان‌های شهرهای زیارتی کشور عراق که طرف قرارداد بیمه‌ای با کشورمان هستند، استفاده کنند و در صورت مفقودی یا بروز مشکل برای زائران در طول سفرشان نیز اطلاعات آنها که در سامانه ثبت شده است، برای ارائه کمک در دسترس مسئولان خواهد بود.

رحمانی از دیگر مزایای ثبت‌نام سماح به احصا تعداد دقیق زائران برای مسئولان و دست‌اندرکاران اربعین اشاره کرد و گفت: هرچه هم‌وطنان‌مان در ثبت‌نام سماح اهتمام بیشتری داشته باشند، به همان اندازه برنامه‌ریزی مسئولان برای ارائه خدمات بهتر و دقیق‌تر به‌ویژه در امور مربوط به اسکان و حمل‌ونقل زائران، بهینه‌تر خواهد شد.

مدیر حج و زیارت استان ایلام با اشاره به اینکه ثبت‌نام سماح از 3 مردادماه آغاز شده و تا 20 شهریور ادامه دارد، تصریح کرد: افراد می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه سماح از طریق نشانی Samah.haj.ir اقدام کرده یا به دفاتر حج و زیارت مراجعه کنند.

وی گفت: متقاضیان می‌توانند با انتخاب بسته‌های ۳۵، ۴۵ یا ۵۵ هزار تومانی، خود را بیمه و از خدمات بیمه‌ای درمانی و غرامت جانی برخوردار شوند.

انتهای پیام
captcha