بازنمایی نقش زنان در حماسه کربلا ضروری است
کد خبر: 4159424
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
امام جمعه گنبدکاووس:

بازنمایی نقش زنان در حماسه کربلا ضروری است

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه ضروری است بازنمایی جایگاه زن در واقعه کربلا در حال حاضر در دستور کار قرار گیرد، گفت: باید توجه کنیم که بازنمایی به معنای تفسیر و برداشت از واقعیت، از زوایای خاص است. اکنون رسالت تفسیری ما این است که نقش زنان در حماسه کربلا را به درستی ارائه دهیم.

حجت الاسلام ترابی امام جمعه گنبد کاووسبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی، امام جمعه گنبدکاووس در همایش رهروان زینبی(س) که شامگاه، 8 مرداد در بوستان شهرداری گنبدکاووس برگزار شد به نقش حضرت زینب(س) در قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب‌(س) پس از حماسه عاشورا و تا اربعین امام حسین‌(ع) و یاران بزرگوارشان، با اسارت ظاهری خویش دشمن را به اسارت گرفتند و با تبیین حماسه عاشورا باعث شدند تا این حماسه از طریق نااهلان روایت نشود.

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه ضروری است بازنمایی جایگاه زن در واقعه کربلا در حال حاضر در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: باید توجه کنیم که بازنمایی به معنای تفسیر و برداشت از واقعیت، از زوایای خاص است. اکنون رسالت تفسیری ما این است که نقش زنان در حماسه کربلا را به درستی ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام ترابی با بیان اینکه اگر کسی بپرسد که این تجمع‌ها چه فایده‌ای دارد؛ می‌گوییم که مهمترین آن همان مطالبه‌گری است که امام حسین‌(ع) هم برای احیای دین جدش انجام داد، افزود: مطالبه‌گری مرز اصلی امر به معروف و نهی از منکر بوده، لذا هر چه این تجمعات بیشتر باشد باعث شکسته شدن تبلیغات و توطئه‌های دشمنان می‌شود.

امام جمعه گنبدکاووس با بیان‌ اینکه با توجه به استقبال بی‌نظیر رهروان زینبی(س) از دستگاه فضاساز و انسان‌ساز عاشورایی امام حسین(ع)، گفت: معجزه در صحنه بودن باید تبدیل به ایجاد ظرفیت نو مانند چنین اجتماعات بزرگ شود که اگر دختر امیرالمؤمنین علی‌(ع) به اسارت می‌رود نتیجه بی‌تفاوتی یا به موقع حساسیت نشان ندادن امت اسلامی بوده است.

وی اظهار کرد: با توجه به تبلیغات سوء دشمنان پیام بانوان عاشورایی به دنیا صادر شده است. ظرفیت وفاداری ایجاد شده بانوان در مراسم‌های حسینی ماه محرم نشانده این است که مردم به حرف دشمنان در تبلیغ و کمرنگ کردن و اهانت به دستگاه سیدالشهدا گوش نکردند لذا این اقدامات باید به تمامی دستگاه اعم از ادارات، نهادها و خیابان‌ها و حتی بازارها منتقل شود.

انتهای پیام
captcha