پیشنهاد تعطیلی آخر هفته برای شهرهای بالای ۴۰ درجه
کد خبر: 4159425
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
از سوی وزارت بهداشت مطرح شد؛

پیشنهاد تعطیلی آخر هفته برای شهرهای بالای ۴۰ درجه

وزیر بهداشت به هیئت دولت پیشنهاد داد در مناطقی که پایان هفته دمای هوا بالاتر از ۴۰ درجه می‌شود ر ا تعطیل کنند.

پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعطیلی آخر هفته شهرهای بالای ۴۰ درجهبه گزارش خبرنگار ایکنا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز 9 مردادماه در حاشیه مراسم روز ملی اهدای خون در جمع خبرنگاران، به موضوع افزایش گرمای هوا در کشور اشاره و اظهار کرد: سلامت مردم به عوامل مختلفی بستگی دارد که بخشی از آن عوامل محیطی است، مثلاً در زمستان با موضوع آلودگی هوا روبرو هستیم که اگر به میزان خاصی برسد مجبور به تعطیلی می‌شویم.

عین‌اللهی با بیان اینکه امسال با گرمای بی‌سابقه‌ای مواجه شدیم و وقتی از ۴۰ درجه بالاتر رود سلامت انسان را دچار اختلال می‌کند، گفت: موضوع گرمازدگی در افراد سالخورده، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

عین‌اللهی با تأکید بر اینکه اگر عوامل محیطی سلامت مردم را دچار مشکل کند وزارت بهداشت ورود پیدا می‌کند، اظهار کرد:‌ با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای گرمای آخر هفته که احتمال می‌دهیم درجه حرارت بالا رود، پیشنهاد تعطیلی را در صورت دمای هوای بالاتر از ۴۰ درجه به هیئت دولت ارائه کردیم. این موضوع با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا آخر هفته برای مناطق مورد نیاز مشخص می‌شود. 

انتهای پیام
captcha