لبنان روابط فرهنگی با سوئد و دانمارک را تعلیق کرد
کد خبر: 4159507
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱

لبنان روابط فرهنگی با سوئد و دانمارک را تعلیق کرد

وزیر فرهنگ لبنان اعلام کرد که در اعتراض به قرآن‌سوزی در کشورهای سوئد و دانمارک روابط فرهنگی با این کشورها و سفارتخانه‌هایشان را به حال تعلیق درآورده است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ دولت پیشبرد امور لبنان در مخالفت و محکومیت تکرار هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک از تعلیق همه همکاری‌ها و ارتباط فرهنگی با این دو کشور و سفارتخانه‌های آن‌ها در بیروت تا زمان اصلاح وضعیتشان خبر داد.

المرتضی در پیام‌های جداگانه به باریسا لیلگستراند، همتای سوئدی و ژاکوب انگل اشمیت، همتای دانمارکی خود، تکرار اهانت به قرآن کریم در این کشورها را به شدت محکوم کرد.

در این نامه‌ها آمده است: عمل و پوشش عمل، یکسان است؛ اگر مقامات رسمی سوئد و دانمارک اجازه هتک حرمت قرآن کریم را نمی‌دادند، اصلاً چنین کار شنیعی که احساسات همه لبنانی‌های مسلمان و مسیحی را جریحه‌دار کرده است، رخ نمی‌داد.

المرتضی گفت: وزارت فرهنگ به دنبال بهترین روابط فرهنگی با دانمارک و سوئد، اما بر اساس حفظ ارزش‌ها و احترام به ایمان است و به همین دلیل کلیه همکاری‌های فرهنگی با سوئد و دانمارک و سفارتخانه‌های آن‌ها در بیروت را تا زمانی که مقاماتشان وضعیت را اصلاح کنند، قطع می‌کند.

طی هفته‌های اخیر اعطای مجوز پلیس در کشورهای سوئد و دانمارک به جرایم عناصر افراطی در اقدام به قرآن‌سوزی با خشم جهان اسلام روبه‌رو شده که بر لزوم پاسخ کوبنده به این جرایم و حامیان آن تأکید کردند.

انتهای پیام
captcha