جهاد تبیین در اهمیت عفاف و حجاب مورد توجه قرار بگیرد
کد خبر: 4159959
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
مدرس دانشگاه لرستان:

جهاد تبیین در اهمیت عفاف و حجاب مورد توجه قرار بگیرد

حجت‌الاسلام حسین فلاحی‌اصل با اشاره به ضرورت شناخت جوانان و مطالبات آنان، گفت: جهاد تبیین در موضوع اهمیت، چرایی و تبیین عقلانی حجاب باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام حسین فلاحی‌اصل، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستانحجت‌الاسلام حسین فلاحی‌اصل، عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه لرستان در نشست مجازی  که  شامگاه چهارشنبه، ۱۱ مردادماه با موضوع «اهمیت حجاب و عفاف» ویژه دانشجویان و فعالان سواد رسانه‌ای برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ترویج بی‌حجابی در جامعه، گفت: نباید توقع داشته باشیم مسائل و مشکلاتی که در زمینه پوشش و حجاب ایجاد شده یک‌شبه و با اعلام نظر از سوی ما حل شود.

وی با بیان اینکه اگر زمینه حجاب و عفاف در جامعه وجود نداشته باشد تمام تلاش‌های ما بی‌نتیجه خواهد بود، اضافه کرد: اگر بستر پذیرش یک مسئله در جامعه‌ای وجود نداشته باشد نمی‌توان امری را به آن القا کرد بنابراین ابتدا باید زمینه را برای اجرای برنامه‌های خود ایجاد کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با بیان اینکه اگر بستر و زمینه ایجاد نشود اولین نتیجه تقابل است که ناخودآگاه یک نفر زور می‌گوید و نتیجه آن کینه‌ورزی و کینه‌توزی در جامعه است، اضافه کرد: نکته دیگری که باید در این زمینه مدنظر داشت این است که پدیده‌های اجتماعی را نباید مفرد و منفصل از بقیه قضایا دید بلکه مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فکری به هم پیوسته بوده و گسست نداشته و یک رابطه اندام‌واره‌ای و نظام‌مند با هم دارند.

فلاحی‌اصل با اشاره به اینکه اگر پوشش و حجاب را بیرون از مشکلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و معیشتی جامعه ببینیم راه به جایی نمی‌بریم چراکه موضوعات به یکدیگر پیوسته هستند، تصریح کرد: امام علی(ع) ماجرای قتل عثمان را هرجا که می‌توانستند تبیین و روشن کردند که دیگر شبهه‌ای وجود نداشته باشد، بنابراین اگر مسائل و موضوعات جامعه تبیین شوند این مشکلات نیز کمتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جوانان نسبت به گذشته تغییر کرده‌اند و هرکس آن‌را درک نکند نمی‌تواند کاری انجام دهد، اظهار کرد: ما در حال گذر از جامعه سنتی به مدرن هستیم که در آن مؤلفه‌هایی وجود دارد که یکی از آنها مطالبه دلیل است، یک فقیه احکام را می‌گوید اما دلیل آن‌ را نمی‌داند و نمی‌تواند بگوید این در حالی است که جوانان امروزی دلیل احکام را می‌خواهند بدانند.

فلاحی‌اصل افزود: اکنون نسل جوان علت احکام را می‌خواهد، امروزه شبهات جدیدتری آمده که اگر نتوانیم تبیین عقلانی متناسب با ذهن آنها را بیان کنیم نمی‌توان راهی از پیش برد.

این مدرس دانشگاه لرستان با بیان اینکه جوانان امروز مطالبه علت می‌کنند که لازمه گذار از جامعه سنتی به مدرن است، گفت: اگر جوان را نشناسیم و نیاز و مطالبات او را ندانیم ما چیزی می‌گوییم و جوان نیز چیزی می‌گوید که در نتیجه باعث فاصله گرفتن بیشتر می‌شود که می‌طلبد نسبت به جوانان باید شناخت خود را بالا ببریم و جهاد تبیین در موضوع اهمیت و ضرورت حجاب نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha