ظرفیت علمی و فناوری با کمک جهاددانشگاهی در کردستان ایجاد می‌شود
کد خبر: 4160656
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

ظرفیت علمی و فناوری با کمک جهاددانشگاهی در کردستان ایجاد می‌شود

استاندار کردستان گفت: ایجاد اشتغال، افزایش تولید، افزایش سهم استان در تولید ناخالصی، ثروت‌آفرینی و افزایش سرانه خانوارها و ایجاد ظرفیت علمی و فناوری با کمک جهاددانشگاهی هدف اصلی ما در استان کردستان است.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، ۱۵ مردادماه در بازدید از شرکت‌های دانش بنیان جهاددانشگاهی استان کردستان که به مناسبت سالگرد تشکیل این نهاد انقلابی صورت گرفت، گفت: جهاددانشگاهی در طول انقلاب مسیر رو به رشد تصاعدی را طی کرده و می‌کند و همواره خود را با نیازهای جامعه تطابق داده و مطالبات رهبری و جامعه را تحقق بخشیده و در این مسیر پیشگام بوده است.

وی افزود: در دهه هفتاد زمانی که دعوا بر سر توسعه اقتصادی و سیاسی در اولویت جامعه قرار گرفته بود، مقام معظم رهبری برای کنترل اوضاع، بحث توسعه علمی را به عنوان نیاز اصلی جامعه مطرح کردند که جهاددانشگاهی از اولین نهادهای پیشگام در این حوزه بود و طی این چند سال هم چهره‌های علمی موفقی را به کشور معرفی کرده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در کنار رشد علمی جهاددانشگاهی در تمام حوزه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و ... عملکرد بسیار مطلوبی داشته است و بعد از انقلاب توانست خبرگزاری ایسنا را به عنوان مرجع اصلی رسانه‌ای کشور پایه گذاری کند؛ این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که یک مجموعه اگر با اعتقاد، نگاه علمی و رویکرد جهادی تلاش کند، می‌تواند موفق باشد.

وی با اشاره به عملکرد مثبت جهاددانشگاهی در عرصه شرکت‌های دانش بنیان ادامه داد: جهاددانشگاهی در این بخش با میدان‌داری خود بسیار موفق عمل کرده است و در استان کردستان با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در سنندج و بیجار نشان دادند که می‌توانند در کل کشور مثال‌زدنی باشند.

زارعی‌کوشا در ادامه گفت: در بین شهرستان‌های استان همواره بیجار دغدغه اصلی بنده بوده است، چرا که متأسفانه این شهرستان، در مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، اشتغال و بحث مهاجرت شرایط خوبی ندارد و هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است؛ اما با  حضور در نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان جهاددانشگاهی بیجار بسیار امیدوار شدم چراکه نشان دادند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های در نیروی انسانی این شهرستان وجود داردکه می تواند بیجار را متحول کند.

وی اشتغال فارغ التحصیلان را دغدغه اصلی استان بیان کرد و افزود: اگرچه در حوزه اشتغال اقدامات مهمی صورت گرفته اما این توفیقات بیشتر در دامنه اشتغال نیروهای غیرعلمی استان بوده است اما زمینه برای اشتغال فارغ‌التحصیلان وجود ندارد.

استاندار کردستان اظهار کرد: واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بانه و سایر شهرستان‌ها با کمبود نیرو مواجه است و این امر با مسئله بیکاری استان مغایرت دارد اما این واحدهای تولیدی به نیروهای دانشگاهی و ماهر نیاز ندارد و این امر نشان می‌دهد که هنوز آمایش اشتغال در استان به درستی شکل نگرفته است.

وی با ابراز تأسف از اینکه شرایط برای اشتغال فارغ التحصیلان در کردستان مهیا نیست، افزود: این تناقض بین نرخ بالای بیکاری فارغ التحصیلان استان و ظرفیت پایین ایجاد اشتغال برای آن‌ها از دغدغه‌های کردستان به شمار می‌رود. جهاددانشگاهی با ایجاد تعامل دو طرفه، می‌تواند در راستای رفع این دغدغه به ما کمک کند.

زارعی‌کوشا افزود: در حوزه شرکت‌های دانش بنیان موفق عمل کند و با زیرساخت‌های حداقلی زمینه تجاری‌سازی این شرکت ها را مهیا کند، بر همین اساس شایستگی تقویت و حمایت همه جانبه استانداری را برای توسعه بیشتر و جذب نیروی فارغ التحصیل در استان دارد.

وی خطاب به معاون اقتصادی استانداری کردستان، تأکید کرد که برای همکاری بین استانداری و جهاددانشگاهی فایلی مجزا ایجاد و پیگیری شود تا مسیر به کارگیری فارغ‌التحصیلان بیکار در استان با حمایت همه جانبه استانداری کردستان و چاره اندیشی جهاددانشگاهی مهیا شود.

استاندار کردستان یادآور شد: ایجاد اشتغال، افزایش تولید، افزایش سهم استان در تولید ناخالصی، ثروت‌آفرینی و افزایش سرانه خانوارها و ایجاد ظرفیت علمی و فناوری با کمک جهاددانشگاهی هدف اصلی ما در استان کردستان است.

انتهای پیام
captcha