جهاددانشگاهی منشأ برکات برای کشور و نظام است
کد خبر: 4160797
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت باایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی منشأ برکات برای کشور و نظام است

شهردار مشهد گفت: جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی در سطح استان و شهر فعال و منشأ برکاتی برای کشور و نظام جمهوری اسلامی بوده است.

محمدرضا قلندرشریف شهردار مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد به مناسبت فرارسیدن 16 مردادماه و سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، شامگاه 15 مرداد، از بخش‌های مختلف این نهاد بازدید به عمل آورد.

شهردار مشهد در این بازدید از حوزه‌های مختلف پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، از جمله سلول‌های بنیادی و پزشکی بازشناختی، پژوهشکده بیوتکنولوژی، پژوهشکده علوم و فناوری موادغذایی، پژوهشکده گردشگری و زیارت، مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت مشهد، معاونت فرهنگی، مرکز اشتغال و دانش‌آموختگان و همچنین پزشکی، بازدید و در جریان فعالیت‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی قرار گرفت.

وی در این بازدید اظهار کرد: مردم، جهاددانشگاهی را می‌شناسند، به‌ویژه در حوزه پزشکی و آزمایشگاهی یکی از برندهای اساسی و مطمئن شهر و کشور محسوب می‌شود.

قلندرشریف با بیان اینکه کار در حوزه علمی لذت‌بخش است، ادامه داد: محیط آرام و علمی موجب آرامش و اعتماد به نفس می‌شود، با توجه به اینکه نتایج آن در جامعه مشهود است، به‌ویژه در حوزه سلامت، غذا و... که مردم با آن سر و کار دارند.

شهردار مشهد با اشاره به پیشرفت‌های جهاددانشگاهی، بیان کرد: تربیت‌ نیروهایی که در حوزه‌های مختلف مدیریتی شهر، استان و کشور مشغول فعالیت می‌شوند، جای تقدیر و تشکر دارد. جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی در سطح شهر، استان فعال و منشأ برکاتی برای کشور و نظام جمهوری اسلامی بوده است.

قلندرشریف با تقدیر ویژه از بانوان فعال در این حوزه، تصریح کرد: فعالیت‌هایی که جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی انجام می‌دهد، پایه و اساس امروز آینده علمی کشور است. مزیت ویژه‌ای که در حوزه‌های علمی وجود دارد، پشتیبانی قوی در نظام جمهوری اسلامی است. مسلماً اگر حمایت‌های ویژه مقام معظم رهبری نبود، وضعیت علمی کشور در حوزه‌های مختلف چنین نبود.

وی با اشاره به رتبه‌های برتر ایران در حوزه‌های نانوتکنولوژی، پزشکی، سلول‌های بنیادی، موشکی و ... ادامه داد: اگر اکنون در بسیاری از حوزه‌های علمی در رتبه‌های برتر دنیا قرار داریم، نتیجه درایت و دوراندیشی مقام معظم رهبری است.

شهردار مشهد افزود: اگر نقطه زنی‌های مقام معظم رهبری نبود، وضعیت بسیار نامطلوب‌تر از حال حاضر بود ‌و باید سر تعظیم در برابر علم و تکنولوژی غرب خم می‌کردیم، تا ذره‌ای از آن را در اختیارمان قرار دهند، اما هم اکنون در بسیاری حوزه‌ها خودمان صادرکننده هستیم.

قلندرشریف بیان کرد: به همین دلیل است که این جوامع سر ناسازگاری با نظام جمهوری اسلامی دارند و سعی می‌کنند به هر نحوی، با این نظام برخورد کنند تا جایگاهی که باید را پیدا نکند، اما مسلماً این‌گونه نیست و جمهوری اسلامی پله پله جایگاه خود را در حوزه‌های مختلف علمی، تکنولوژی و فناوری کسب می‌کند و در حوزه اقتدار نظامی و منطقه‌ای نیز جایگاه مشخصی دارد.

وی با بیان اینکه ارزش اصلی، دیدن نتیجه فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف است، با اشاره به ضرورت انعکاس فعالیت‌ها و دستاوردهای این نهاد در میان مردم، گفت: از ظرفیت ویژه خبرگزاری ایسنا و ایکنا برای پر رنگ کردن فعالیت‌های این نهاد استفاده کنید. شاید با مناعت طبع تاکنون از ارائه‌ دستاوردهای خود اجتناب کردید، اما بدانید که انعکاس اخبار و آگاهی مردم، موجب انبساط‌ خاطر و تقویت روحیه آنان خواهد شد.

قلندرشریف اظهار کرد: آگاهی بسیاری از مردم از جهاددانشگاهی منحصر به فعالیت پزشکی و آزمایشگاهی و آموزشی است، در حالی که جنبه‌های اصلی فعالیت جهادگران، پژوهش‌های علمی فناوری است و خدمات آموزشی، پزشکی، هنری تنها به‌عنوان فعالیتی روزمره در این نهاد محسوب می‌شود.

جهاددانشگاهی منشاء برکات برای کشور و نظام است

تمرکز جهاددانشگاهی حرکت کردن متناسب با نیازهای استان و کشور است

حسین امینی مشهدی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی نیز در جریان این بازدید، اظهار کرد: تمرکز جهاددانشگاهی در فعالیت‌های خود، مسئله‌محوری و حرکت کردن متناسب با نیازهای استان و کشور است.

وی ادامه داد: در همین راستا، فعالیت‌های پژوهشی این سازمان در مسائل اساسی مانند آب، امنیت و حاکمیت غذایی و فرهنگ میزبانی و زیارت قرار گرفته است.

امینی مشهدی همچنین کمک به نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با تحریم و رفع برخی از نیازها در حوزه علم و فناوری را نیز از جمله رویکردهای این سازمان ارزیابی کرد.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی تصریح کرد: تنظیم اسناد بالادستی، مانند سند آمایش و سند توسعه اشتغال که در نظام تصمیم‌گیری کشور بسیار حائز اهمیت است، از جمله دیگر اقدامات این سازمان است.

امینی بیان کرد: کمک به نظام سلامت با ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در مراکز تشخیص طبی، دندانپزشکی، ژنتیک و... از جمله دیگر اقدامات این نهاد است و قریب به یک میلیون نفر از شهروندان ما از خدمات جهاددانشگاهی در حوزه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی و جامعه‌پذیری نسل جوان و آماده کردن آن‌ها به بازار کار از جمله دیگر اقدامات این نهاد به‌ویژه در حوزه فرهنگی و دانشجویی است، تصریح کرد: برای نمونه صرفاً در حوزه خبرگزاری ایسنا و ایکنا خبرنگارانی تربیت شده‎اند که قریب به اتفاق آنها در مراکز مختلف مشغول به فعالیت هستند.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی با توجه به همکاری‌های گسترده جهاددانشگاهی و شهرداری مشهد در بخش‌های مختلف، آمادگی این نهاد، برای نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی به‌عنوان بازوی علمی نظام تصمیم‌گیری را اعلام کرد.

جهاددانشگاهی منشاء برکات برای کشور و نظام است

انتهای پیام
captcha