انقلاب در عرصه‌های علمی با رویکرد جهادی از رسالت‌های جهاددانشگاهی است
کد خبر: 4160837
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

انقلاب در عرصه‌های علمی با رویکرد جهادی از رسالت‌های جهاددانشگاهی است

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس گفت: جهاددانشگاهی با توجه به یافته‌های علمی که در حوزه‌های مختلف دارد هر جایی که نظام به حرکت انقلابی در عرصه علم نیاز دارد توانسته اقدامات خوبی را در دانشگاه‌ و جامعه رقم بزند.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، ضمن تبریک فرارسیدن 16 مرداد، سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی از نهادهایی است که بعد از انقلاب به فرمان امام(ره) در دل دانشگاه ایجاد شد و توانست بعد از 43 سال اقدامات بسیار خوبی را در حوزه‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی اجرایی کند.

وی یافته‌های علمی نظیر سلول‌های بنیادین، رویان، نفت و گاز را از جمله تولیدات علمی شاخص در جهاددانشگاهی مطرح کرد و افزود: علی‌رغم برخی محدودیت‌هایی که در جهاددانشگاهی ایجاد می‌کنند، این نهاد توانسته همچنان با قوت و قدرت به‌کار خود ادامه دهد و اقدامات قابل توجهی را ارائه کند.

کوچکی‌نژاد گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی با حمایت از جوانان نخبه می‌تواند در حوزه‌های مختلف حلقه‌های علمی را به هم وصل کند و بسیاری از بخش‌های مختلف کشور را با یافته‌های علمی به تحرک وادار کند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به تعامل جهاددانشگاهی با مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طول این سال‌ها با تعاملی که بین مجلس و جهاددانشگاهی وجود داشته سعی بر این بوده تا در حوزه‌های بودجه‌ای و استانی حمایت‌های لازم از جهاددانشگاهی انجام شود و جهاددانشگاهی هم توانسته امتیازات خوبی را کسب کند که همچنان ادامه دارد.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه محور فعالیت‌های جهاددانشگاهی انقلاب در عرصه‌های علمی با رویکرد جهادی است، بیان کرد: جهاددانشگاهی با توجه به یافته‌های علمی که در حوزه‌های مختلف دارد هر جایی که نظام به حرکت انقلابی در عرصه علم نیاز دارد توانسته اقدامات خوبی را در دانشگاه‌ و جامعه رقم بزند.

کوچکی‌نژاد گفت: گیلان با توجه به اینکه از ظرفیت پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی برخوردار است می‌تواند بسیار تخصصی در حوزه پسماند، آلودگی رودخانه‌ها، زیست دریایی، جنگل، آب و آبزیان ورود کند.

انتهای پیام
captcha