جهاددانشگاهی در استان چراغ خاموش و جهادی کار می‌کند
کد خبر: 4161426
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

جهاددانشگاهی در استان چراغ خاموش و جهادی کار می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه جهاددانشگاهی در استان چراغ خاموش و جهادی کار می‌کند، گفت: پژوهشگران، نخبگان جوان و دانشجویان استان پیوند خود را با جهاددانشگاهی استان مستحکم کنند و طرح‌های خود را به این نهاد ارائه کنند تا شاهد نوآوری‌های امیدوارکننده و شکوفایی علمی در استان باشیم.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستارودهای جهاددانشگاهی استان در جمع خبرنگاران، با اشاره به سالروز تأسیس این نهاد انقلابی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی از مراکز علمی مهم کشور است که از مهمترین دستاوردهای انقلاب محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش باعث رشد و سربلندی هر کشوری می‌شود، افزود: در جهاددانشگاهی تحقیق، پژوهش و طرح‌های خلاقانه و فناورانه در اولویت کارها قرار دارند و می‌توانند در سربلندی و سرافرازی کشور و استان گام‌های مؤثرتری بردارند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در استان چراغ خاموش و جهادی کار می‌کند، افزود: اقدامات و فعالیت‌های مطلوب و امیدوارکننده‌ای در جهاددانشگاهی در حال انجام است، اما من راضی به این حد نیستم زیرا با توجه به ظرفیت و توانمندی بالای جهاددانشگاهی باید عملکرد قوی‌تری را از این نهاد شاهد باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه جهاددانشگاهی باید به دیگر مراکز علمی و تحقیقاتی استان کمک کند تا خلأهای موجود برطرف شود، گفت: پژوهشگران، نخبگان جوان و دانشجویان استان پیوند خود را با جهاددانشگاهی استان مستحکم کنند و طرح‌های خود را به این نهاد ارائه کنند تا شاهد نوآوری‌های امیدوارکننده و شکوفایی علمی در استان باشیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جهاددانشگاهی با توجه به ظرفیتی که دارد می‌تواند در بخش کشاورزی، گردشگری، طب و سلامت به استان کمک کند، تصریح کرد: جهاددانشگاهی گیلان با وجود نیروی انسانی جوان و صاحب ایده نه تنها در راستای اعتلای استان بلکه در راستای اعتلای کشور حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه گیلان در کنار شکوفایی‌ها از آسیب‌هایی هم رنج می‌برد، گفت: نوآوری‌ها و تولیدات خوب می‌تواند این آسیب را از بین ببرد و جهاددانشگاهی گیلان باید در این عرصه فعالیت خوبی داشته باشد؛ بنابر گزارش‌ها در حوزه سلامت، شیوه تغذیه و انواع بیماری‌ها در استان مشکلاتی وجود دارد که انتظار می‌رود در این بخش هم جهاددانشگاهی گیلان با کمک دانشگاه علوم پزشکی استان آسیب‌شناسی کنند و راهکار ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha