مشکلات فردی و اجتماعی به دلیل دوری از آموزه‌های قرآن است
کد خبر: 4161490
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
فرماندار بیرجند:

مشکلات فردی و اجتماعی به دلیل دوری از آموزه‌های قرآن است

علی فاضلی‌فرد گفت: هر مشکلی در زندگی فردی و اجتماعی وجود دارد به خاطر دوری از قرآن کریم است، چراکه کتاب زندگی بشر محسوب می‌شود و برای هدایت انسان و سعادتش برنامه دارد و هدیه‌ای از طرف خداوند برای همه ماست.

علی فاضلی فرد، فرماندار بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فاضلی‌فرد، فرماندار بیرجند، ۱۸ مردادماه در همایش لبیک یا قرآن و آیین افتتاحیه چهل‌ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران، سنگرداران عرصه جهاد تبیین و روایتگری در تاریخ و مجاهدان صف اول جهاد تبیین هستند.

فرماندار بیرجند با اشاره به برگزاری مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم در بیرجند گفت: از این نوع فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم تا شاهد جاری شدن و ترویج فرهنگ قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی باشیم. هر مشکلی در زندگی فردی و اجتماعی وجود دارد به خاطر دوری از قرآن کریم است، چراکه کتاب زندگی بشر محسوب می‌شود و برای هدایت انسان و سعادتش برنامه دارد و هدیه‌ای از طرف خداوند برای همه ماست.

وی با بیان اینکه از این بحر عمیق که انتها ندارد هر کسی به اندازه توان خود می‌تواند بهره‌ای ببرد، افزود: روزی در این مملکت قرآن کریم مهجور بود و امروز به برکت جمهوری اسلامی میلیون‌ها حافظ و مفسر قرآن کریم داریم و در مهدکودک‌ها نیز قرآن آموزش داده می‌شود. قرآن تنها کتاب آسمانی است که تاکنون تحریف نشده است، چراکه خداوند در قرآن خودش وعده داده است که ما خودمان قرآن کریم را حفظ می‌کنیم چراکه مؤمنان ما آن را به سینه‌های خود سپرده‌اند.

فاضلی‌فرد ادامه داد: اگر امروز می‌بینیم که اهانتی به ساحت مقدس قرآن کریم می‌کنند تا نور آن خاموش شود بدانند که این اقدامات باعث گسترش بیش از پیش نور و فرهنگ قرآن کریم در سطح جهان خواهد شد و این نسخه تحریف‌نشدنی برای بشر همواره هدایت‌گر و نجات‌بخش بوده است.

وی با بیان اینکه هر روز مفسران و حافظان بسیاری از دل جمهوری اسلامی برمی‌خیزند، افزود: امیدواریم این مسابقات زمینه‌ساز بروز و ظهور قاریان و حافظان بسیاری باشد که برای استان و کشور ما افتخارآفرینی کنند. قرآن کریم کتاب وحدت است و اگر امروز جمهوری اسلامی کانون مورد توجه دنیا قرار دارد به خاطر نفوذ قرآن کریم در جامعه است، همان امانتی که پیامبر گرامی اسلام(ص) بر تمسک و حفظ آن تأکید کرده‌اند.

یادآور می‌شود، مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم به مدت دو روز در شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد و مقرر شده است تا اختتامیه این مرحله از مسابقات روز جمعه، ۲۰ مردادماه در محل سالن همایش امام علی(ع) بیرجند برگزار شود.

انتهای پیام
captcha