مسابقات قرآنی اوقاف در رده‌‌های سنی مختلف برگزار شود
کد خبر: 4161878
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰

مسابقات قرآنی اوقاف در رده‌‌های سنی مختلف برگزار شود

متسابق رشته دعاخوانی مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: مسابقات قرآنی در رده‌های سنی مختلف برگزار شود تا افراد کم‌تجربه با افراد باتجربه‌تر رقابت نکنند؛ اوقاف می‌تواند این رده‌بندی سنی را انجام دهد تا افراد جوانتر و کم‌تجربه‌تر نیز برای حضور در مسابقات انگیزه پیدا کنند.

رضا ابراهیم‌پور، متسابق رشته دعاخوانی مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم  با اشاره به سابقه حضور در این مسابقات و کسب رتبه در سال‌های گذشته بیان کرد: در این دوره از مسابقات،سطح کیفی داوران بالاتر رفته و شرکت‌کنندگان با اطمینان بیشتری اجرا خود را ارائه می‌دهند و کمتر در خصوص نمرات اعتراض دارند.

وی با انتقاد از فاصله کم برگزاری مسابقات دانشجویان با مسابقات اوقاف تصریح کرد: مسابقات ملی قرآن و عترت دانشجویان دیروز به پایان رسید و ما بلافاصله باید خود را به قم می‌رساندیم، لذا بهتر است مسابقات بزرگ قرآن با فاصله زمانی مناسب از هم برگزار شوند تا شرکت‌کنندگان با رفع خستگی و کیفیت بهتر به ارائه بپردازند.

ابراهیم‌پور بیان کرد: مسابقه قرآنی بیشتر برای افراد قوی‌ای که معمولاً برای کسب رتبه در مسابقات حاضر می‌شوند انگیزه خوبی است؛ اما در ترویج امور قرآنی به خصوص دعاخوانی مسابقات تنها راهکار نیست و نیازمند کار تخصصی بیشتر به خصوص در بحث دعاخوانی در مساجد و هیئات مذهبی است زیرا این مسابقات که سالی یکبار برگزار می‌شود و تعداد شرکت‌کنندگان در آن نیز محدود است نمی‌تواند تأثیر گسترده‌ای در ترویج این امور داشته باشد.

متسابق رشته دعاخوانی مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قم گفت: بنده از آنجایی که از سنین کم به دعا و مناجات به خصوص ادعیه‌های مناجات با خداوند علاقه داشتم به سمت رشته دعاخوانی گرایش پیدا کردم و چندسالی است که در این وادی فعالیت می‌کنم.

وی با اشاره به لزوم انجام تبلیغات برای تشویق بیشتر افراد به سمت قرآن گفت: لازم است تشکل‌ها و جلساتی به صورت کارگاهی برگزار شود تا شرکت‌کننده‌ها و هم‌چنین دعاخوان‌ها ساماندهی شده و  برای اجرا به مساجد و هیئات دعوت شوند و سپس در وهله آخر در مسابقه شرکت کنند، مانند رشته مداحی که به صورت تقریباً خودجوش برگزار می‌شود.

ابراهیم‌پور با تأکید بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی و رفع اشکال در فاصله مرحله استانی به کشوری گفت: لازم است برای ورود چهره‌های جدیدتر به مسابقات، اطلاع‌رسانی بهتر انجام و من باب انگیزه جایزه‌ها بهتر شود؛ البته نکته مهم‌تر این که مسابقات در رده‌های سنی مختلف برگزار شود تا افراد کم‌تجربه با افراد باتجربه‌تر رقابت نکنند، به طور مثال اوقاف می‌تواند به صورت جشنواره‌های استانی این رده‌بندی را انجام دهد تا افراد جوانتر و کم‌تجربه‌تر نیز برای حضور در مسابقات انگیزه پیدا کنند.

مهنوش بهروز

انتهای پیام
captcha