برگزاری مسابقات تاثیر بالایی در جذب جوانان به قرآن دارد
کد خبر: 4161889
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸

برگزاری مسابقات تاثیر بالایی در جذب جوانان به قرآن دارد

متسابق رشته دعاخوانی مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: برگزاری مسابقات در گرایش و اشتیاق جوانان به این سمت و انس با قرآن و معارف آن بسیار تاثیرگذار است.

ابوالفضل رحمتی، متسابق رشته دعاخوانی مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم  با بیان اینکه از طلاب حوزه علمیه قم و مشغول به تحصیل در درس خارج فقه واصول هستم گفت: بنده از ابتدا به این حوزه علاقه داشتم و برای اولین بار بعد از حدود 20 سال فعالیت دعاخوانی در مساجد و هیئات در مسابقات اوقاف شرکت کردم.

وی با اشاره به آغاز فعالیت حرفه‌ای خود در این رشته، افزود: رشته دعاخوانی ریزه کاری‌های خاص خود را اعم از رعایت صدا، صوت، لحن و تجوید و وقف وابتداء دارد و بنده با شرکت در این مسابقات بیشتر با این نکات آشنا شدم، رعایت این نکات دعاخوانی را بسیار زیبا می‌کند، از همین جهت شرکت در مسابقه برای بنده خیر و برکت فراوانی به همراه داشت.

رحمتی سطح مسابقات را  متوسط به بالا ارزیابی کرد و گفت: شرکت‌کنندگان حاضر در مسابقه از سطح کیفی مناسبی برخوردارند، ضمن اینکه داوران نیز از داوران باتجربه و برجسته استانی و کشوری هستند.

متسابق رشته دعاخوانی مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم با تأکید بر تأثیر مثبت مسابقات در تشویق افراد، ادامه داد: برگزاری مسابقات در گرایش و اشتیاق جوانان به این سمت و انس با قرآن و معارف آن بسیار تاثیرگذار است، برای بنده با شرکت در مسابقه، بعد از 20 سال فعالیت دعاخوانی، دریچه‌ تازه‌ای از این رشته باز شد؛ در نتیجه افراد دیگر اگر بتوانند در این مسابقات شرکت کنند تجارب مفیدی کسب می‌کنند و دریچه‌هایی به روی آنها باز می‌شود که تاکنون آن نگاه و دید را نداشته‌اند.

وی ادامه داد: بهتر است کارگاه‌های آموزشی در خلال یا بعد از این مسابقات برگزار شود و داوران به صورت رو در رو نقاط قوت و ضعف متسابقین را به آنها گوشزد کنند تا افرادی که استعداد بیشتری در این زمینه‌ها دارند بعد از مسابقه رها نشوند.

انتهای پیام
captcha