آیین افتتاحیه‌ طرح «حامیم ۲» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4161974
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

آیین افتتاحیه‌ طرح «حامیم ۲» در کرمان برگزار شد

آیین افتتاحیه‌ طرح «حامیم ۲» دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمان با شعار‌«حلقه‌های میانی از تبار سلیمانی» در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

آیین افتتاحیه‌ طرح حامیم ۲ در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، آیین افتتاحیه‌ طرح «حامیم ۲» دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمان با شعار‌«حلقه‌های میانی از تبار سلیمانی» با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان و ۵۶۰ دانشجو امروز، ۲۱ مردادماه در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌‌سلیمانی، نمایندگی ولی‌فقیه در استان استان و امام جمعه کرمان در این مراسم ضمن تقدیر از دانشجویان برای حضور در این طرح، گفت: جوانی بهترین شرایط و مهمترین مقطع زندگی انسان برای بهره‌وری از عمر و مجهز شدن به فن‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه رده‌بندی اقتدار کشورها سه مؤلفه دارد، افزود: نخستین مؤلفه جغرافيای یک کشور و ظرفیت‌های اقلیمی، آب و هوایی، دسترسی به آبها و... است. دومین مؤلفه جمعیت به‌ویژه جمعیت جوان تحصیل‌ کرده و سومین مؤلفه ارتباط حاکمیت با جامعه و مردم و قدرت بسیج حاکمیت است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه جمعیت جوان تحصیل‌ کرده در تمام دنیا مورد توجه است، نقشه راه، ابزار و هزینه و نیروی انسانی را از ارکان تحول در یک کشور برشمرد و ادامه داد: هر اندازه نیروی انسانی جوان‌تر، فعالتر و باانگیزه‌تر باشند، تحول بهتر و سریع‌تر رقم می‌خورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان دانشجویان را سرمایه‌های کشور و جریان‌آفرین خواند و گفت: تاریخ را انسان‌های ویژه می‌سازند که نمونه آن شهید سلیمانی است که شخصیتی جهانی است و همه آزادی‌خواهان و مجاهدان جهان به او افتخار می‌کنند زیرا جهانی فکر و عمل می‌کرد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز برگزاری دوره‌های توانمندسازی را در راستای معرفت‌افزایی، پرسشگری دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی مؤثر دانست و گفت: برگزاری چنین دوره‌هایی یک ظرفیت برای ارتقای توانمندی و آشنایی با مسائل است.

فداکار اطلاع داشتن از وقایع برای مقابله با دشمن در جنگ شناختی را ضروری دانست و افزود: آماده‌ایم تا در نشستی با شرکت‌کنندگان دوره، مسائل و دغدغه‌ آنها و نگاه بخش عمومی را به اتفاقات جامعه بشنویم زیرا این دانشجویان انگیزه دفاع از نظام را دارند و باید به علم و معرفت مسلح شوند.

انتهای پیام
captcha