زائران اربعین سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند
کد خبر: 4162911
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
فرماندار مشهد:

زائران اربعین سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند

محسن داوری گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های خوبی در کشور عراق ایجاد شده است، ضرورتی ندارد که سفر خود را به روزهای پایانی و منتهی به اربعین حسینی موکول کنیم، بلکه با برنامه‌ریزی در طول برپایی 20 روزه این مراسم در عراق از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

محسن داوری فرماندار مشهدمحسن داوری فرماندار مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص آخرین تمهیداتی که در حوزه اربعین حسینی صورت گرفته است، اظهار کرد: در رویداد جهانی اربعین حسینی، شیفتگان اباعبدالله الحسین(ع) از اقصی نقاط دنیا به سمت کربلای معلی عازم می‌شوند که شهر مشهد هم در این زمینه جزو پیش‌روها است و در حوزه موکب‌داری، میزبانی در عراق، حضور در مرز و نیز اعزام زائران، نقش قابل توجهی دارد.

وی با اشاره به فعالیت 5 ماهه ستاد اربعین شهرستان مشهد، افزود: در ستاد اربعین چندین جلسه برگزار و کمیته‌های مختلفی ایجاد شد تا بتوانیم موکب‌هایی که اعلام آمادگی کردند را در زمان مشخص اعزام کنیم تا در عراق سازماندهی شوند.

فرماندار مشهد و معاون استاندار تصریح کرد: شهرداری مشهد بخشی از فعالیت‌های خدمت‌رسانی به زائران را در نجف انجام می‌دهد که در این حوزه ساماندهی انجام شده است. همچنین برای اعزام زائران به مرز و عراق تدابیر خوبی اندیشیده شد.

داوری بیان کرد: با توجه به اینکه اربعین حسینی با هفته‌های پایانی تعطیلات تابستانی تقارن دارد، مشهد هم در این زمان با زائران بسیاری مواجه است که قصد بازگشت به کشور و شهر خود را دارند و از طرفی هم باید زائران را به مرز و عراق هدایت کنیم، بنابراین در حوزه حمل و نقل تدابیر و تقسیمات خوبی صورت گرفته تا مردم بتوانند به راحتی عازم مقصد مورد نظر خود شوند.

وی افزود: اقدامات خوبی برای تهیه گذرنامه به خصوص گذر زیارتی انجام شده و شاهد استقبال بسیار خوبی از مردم بودیم و این امر رضایت‌مندی‌هایی را به همراه داشته و امیدواریم با تدابیر خوبی که در نظر گرفتیم، بتوانیم مردم را به کربلای معلی اعزام کنیم.

فرماندار مشهد گفت: افرادی که قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند، باید ثبت‌نام خود را در سامانه «سماح» انجام دهند. همچنین باید زمان ورود و خروج خود را مشخص کنند که این امر ساماندهی خاصی را به همراه دارد که از اقدامات خارج از قواعد مذکور افراد جلوگیری خواهد کرد.

داوری اظهار کرد: افرادی که غیر از زیارت به مرزها ورود کنند، قطعاً از خروج آنها ممانعت خواهد شد. بنابراین مردم باید به اطلاعیه‌های ستاد اربعین توجه و براساس راهنمایی‌هایی که صورت می‌گیرد، اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های خوبی در کشور عراق ایجاد شده است، ضرورتی ندارد که سفر خود را به روزهای پایانی و منتهی به اربعین حسینی موکول کنیم، بلکه با برنامه‌ریزی و اینکه مراسم اربعین در عراق حدود 20 روز انجام می‌شود، می‌توانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha