یادواره ۱۲۹ شهید انتظامی ساری در حسینیه عاشقان کربلا برگزار شد
کد خبر: 4163294
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰

یادواره ۱۲۹ شهید انتظامی ساری در حسینیه عاشقان کربلا برگزار شد

یادواره ۱۲۹ شهید انتظامی ساری با حضور فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، فرمانده‌هان نظامی و انتظامی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران و خانواده معظم شهدا در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد.

سردار احمد رضا رادان

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی انتظامی مازندران، یادواره ۱۲۹ شهید انتظامی ساری با حضور فرمانده‌کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، فرمانده‌هان نظامی و انتظامی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، استاندار مازندران و خانواده معظم شهدا شامگاه، 26 مردادماه در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد.

در این آیین سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با  اشاره به سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشور و شهادت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: درس گرفتن از مکتب امام حسین(ع) همواره روشن و در طول تاریخ ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین امروز آغاز شده‎ است، افزود: نهضت حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) در همه تاریخ و بین همه نسل‌ها زنده بوده و است به همین دلیل کسانی که در سفره امام حسین(ع) قرار می‌گیرند، رستگار می‌شوند. در مراسم ابا عبدالله الحسین(ع) اگر حالت گریه کن بگیری، از تو قبول می‌شود.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بدانید کشتی امام حسین(ع) همه افراد جامعه را در خود جای می‌دهد، اظهار کرد: دشمن ارادت مردم ایران به ابا عبدالله الحسین(ع) را می‌فهمد، اما خود را به خواب زده است تا در این مسیر بین مردم شک و تردید بیاندازد.

وی اظهار کرد: کسانی که خود را حسینی می‌دانند، بدانند که یزید و ظالمان هم هستند، پس باید مراقب ظالمان و یزیدیان زمان باشیم. امروز شور و شعور حسینی، زهرایی و ولایی باید با حضور همه جانبه همراه باشد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نام و یاد شهدا همواره در جامعه زنده است، ادامه داد: در همه نقاط مازندران دیار علویان شهدا وجود دارد و این بزرگترین افتخار مردم این خطه است.

وی اثر ابا عبدالله الحسین(ع) در بین مردم مازندران را جاویدان تر توصیف کرد و گفت: اگر بخواهید حسینی باشید، مراقب و هوشیار وجود یزیدیان هم باشیم.

سردار رادان تأکید کرد: حریف می‌خواهد مکتب امام حسین(ع) را از شما بگیرد، اگر دشمنان در مورد حجاب و عفاف و سفر اربعین موضع می‌گیرد، بدانید حریف می‌خواهد شور حسینی را از شما بگیرد.

فرمانده فراجا با ذکر این نکته که دشمن در صدد است تا ۲ بال عفت و غیرت را از شما بگیرد، ادامه داد: در نهایت برای رسیدن به هدف خودش به کمک کسی نیاز ندارد، چون شما در صف یار غار دشمن قرار گرفتی، دشمن ذهن تو را فریب داده و مسیر حسینی شما را عوض کرده است.

وی ادامه داد: وقتی چشم عفت و غیرت به خطر بیفتد، همنشینی با یزیدیان افتخار می‌شود.

سردار رادان با بیان اینکه فضای امروز برای نسل جوانان در خطر است، پس باید مکتب امام حسین(ع) را در وجود جوانان محکم کنید، گفت: اگر قرار است در مکتب حسینی باشیم بدانید حسینی بودن در زمان خودش تحریم، مشکلات و هزینه دارد و در عین حال بدانید پس از حسینی بودن فرج در انتظار است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی اظهار کرد: امروز همچنان شهید امنیت و وطن می‌دهیم، زیرا یزیدیان هستند، بدانید حسینیان هم با تمام وجود هستند. پس همه باید مراقب تحریم، تحقیر و تزویر دشمن باشیم.

در ادامه این آیین، سردار حسن مفخمی شهرستانی، فرمانده انتظامی مازندران نیز گفت: امیدواریم هرگز راه شهدا و آرمان‌های آنان را از یاد نبریم.

وی اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدا امنیت کشور برقرار و ارزش‌های اسلامی و انقلاب در حال گسترش است.

انتهای پیام
captcha