تسهيلات عراق برای زائران افغانستانی، پاکستانی، یمنی و لبنانی
کد خبر: 4163590
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸

تسهيلات عراق برای زائران افغانستانی، پاکستانی، یمنی و لبنانی

سخنگوی دولت عراق از ارائه تسهیلات کشورش برای زائرانی خبر داد که از کشورهای لبنان، یمن، افغانستان و پاکستان عازم زیارت اربعین هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه شبکه الرشید، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق روز یکشنبه از تسهیلات دولت عراق برای زائران اربعین امام حسین (ع) خبر داد.

وی در کنفرانس خبری گفت که هیئت‌های دیپلماتیک عراق به زائران کشورهای پاکستان، لبنان، افغانستان و یمن مجوز ورود رایگان برای زیارت اربعین از طریق هیئت‌های دپلماتیک عراقی صادر خواهد کرد.

بر اساس گفته احمد الصحاف، زائران پاکستانی می‌توانند ویزای خود را از طریق سفارت عراق در اسلام‌آباد دریافت کنند.

هیئت‌های دیپلماتیک عراق در تهران، کرمانشاه و اهواز نیز برای زائران پاکستانی و افغانستانی، ویزای ورود به صورت رایگان صادر خواهند کرد.

هیئت‌های دپلماتیک عراق در شهرهای دهلی نو و بمبئی نیز برای زائران هندی ویزای ورود به عراق را صادر خواهند کرد.

زائران در لبنان نیز می‌توانند از طریق سفارت عراق در بیروت ویزای ورود را به صورت رایگان دریافت کنند.

عراق برای پذیرایی از زائران اربعین از اول ماه صفر اعلام آمادگی کرده است. برای این منظور نه تنها مرزهای هوایی و فرودگاه‌های نجف، بغداد و بصره، بلکه مرزهای زمینی مشترک با ایران، کویت و سوریه را نیز تجهیز و آماده کرده است.

امسال مرز قائم که مرز مشترک با سوریه است نیز پذیرای زائران اربعین خواهد بود. همچنین در اربعین سال جاری علاوه بر نیروهای امنیتی دولت عراق، نیروهای حشدالشعبی هم برای تأمین امنیت مرزهای زمینی این کشور فعال شده‌اند. مرزهای شلمچه، چذابه، خسروی و مهران به صورت شبانه‌روز فعال است و از ۲۷ مرداد هم‌زمان با اول ماه صفر خدمات حمل و نقل عمومی در خاک عراق توسعه می‌یابد.

پیشتر نیز محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق هم در بیانیه‌ای به لزوم تأمین امنیت زائران اربعین و آمادگی استانداری‌های این کشور به منظور پذیرایی از میلیون‌ها زائر در ایام اربعین اشاره کرده است.

انتهای پیام
captcha