اعزام ۴۰ پزشک و پرستار از لرستان به کشور عراق
کد خبر: 4163619
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲

اعزام ۴۰ پزشک و پرستار از لرستان به کشور عراق

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اعزام ۴۰ پزشک و پرستار این استان به کشور عراق طی ایام اربعین امسال به‌منظور ارائه خدمات پزشکی به زائران خبر داد.

بهرام ذلفان رئیس داتشگاه علوم پزشکی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ۲۸ مردادماه در نشست ستاد اربعین این دانشگاه اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم در خصوص تأمین دارو با رئیس جمعیت هلال احمر کشور و اخذ قول مساعد جهت تأمین داروی مواکب کربلا منعقد شد. همچنین دستور برپایی مواکب سلامت در کربلای معلی و اعزام ۴۰ پزشک و پرستار جهت پوشش اربعین حسینی در خاک عراق صادر شده است.

وی بیان کرد: پایگاه‌های جاده‌ای ۱۱۵ نیز موظف هستند که صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ تمام جاده‌های لرستان را پوشش دهند.

محسن آدینه‌وند، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه گفت: در این راستا، از پنجم شهریورماه سال جاری تعداد هفت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس جهت پوشش مراسم اربعین به مرز مهران اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه جهت پوشش و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز ۱۶ نفر از کادر درمان شامل پزشک، پرستار و کارشناس بیهوشی، از چهارم شهریورماه جهت استقرار در مراکز از پیش تعیین‌شده به استان ایلام اعزام می‌شوند، اضافه کرد: ۱۰ نفر از کادر درمان دانشگاه جهت همکاری با دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز اعزام می‌شوند.

مریم کوشکی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: دو موکب سلامت در خرم‌‎آباد از سوی معاونت بهداشتی ایجاد خواهد شد که به پوشش خدمات بهداشتی خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha