اعلام نتایج مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در همدان
کد خبر: 4163781
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵

اعلام نتایج مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در همدان

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به برگزاری مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف گفت: ۸۰ نفر در مسابقات استانی با هم به رقابت پرداختند که نفرات اول تا سوم هر رشته مشخص شد.

مجتبی جمالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدانمجتبی جمالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه روز جمعه ۲۷ مرداد ماه در آستان امامزاده عبدالله همدان برگزار شد که بر این اساس نفرات برتر مرحله استانی اعلام شد.

وی افزود: در بخش آقایان در رشته حفظ بیست جزء سجاد قراباغی، مهدی برنده و محمدرضا مصباحی پور نفرات اول تا سوم، در رشته حفظ کل محمد داوریان اول و. محمود بابایی رتبه دوم را کسب کرد.

جمالی یادآور شد: در رشته قرائت تحقیق احسان بیات موفق به کسب رتبه اول، پیمان صدفی رتبه دوم و رضا بهرامی موفق به کسب رتبه سوم شدند، هم‌چنین در رشته قرائت ترتیل مسعود صفری، مجید شمخانی و محمد شکوری به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

وی با اشاره به نفرات برتر رشته اذان گفت: در این رشته حمیدرضا سلیمی نفر اول جواد مولایی نفر دوم و بلال غلامیان نفر شوم شد. در رشته دعاخوانی نیز محمد قلعه جوقی، علیرضا ذبیحیان و ابراهیم کولیوند رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره‌ به نفرات برتر مرحله استانی این دور از مسابقات در بخش بانوان گفت: در رشته حفظ ۵ جزء، حنانه حسنی، مهری راهور و فاطمه روغنی نفرات اول تا سوم شدند، در رشته حفظ ۱۰ جزء نرگس صادقی فر، مریم تابلویی و مینو خوش لسان موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدند.

جمالی با اشاره به رشته حفظ بیست جزء یادآور شد: در این رشته فاطمه شاحسینی، نفر اول و حنانه ذبیحیان نفر دوم شد، در رشته حفظ کل نیز ساحل نقی‌زاده موفق به کسب رتبه اول شد. در قرائت تحقیق فائزه ناصری رتبه اول، حسنی سادات زمانی رتبه دوم و افسانه رضایی تبار رتبه سوم را کسب کردند.

وی افزود: در رشته قرائت ترتیل، هما خانجانی، حنانه رضایی تبار و اکرم رستمی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند، در رشته دعاخوانی نیز  سمیه جهانی، فاطمه خزای و اکرم بیگلری به ترتیب اول تا سوم شدند.

جمالی گفت: چهل و ششمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ ۵ جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز و حفظ کل، دعاخوانی، اذان و تواشیح برگزار شد.

وی تصریح کرد: نفرات برتر این دور از مسابقات ضمن دریافت لوح تقدیر و جوایز به مسابقات کشوری راه خواهند یافت، زمان برگزاری مسابقات کشوری متعاقبا اعلام خواهد شد.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه ۵۰۰ نفر در رشته‌های آوایی در سطح شهرستان‌ها با یکدیگر به رقابت پرداخته بودند، افزود: مسابقات هر شهرستان به صورت جداگانه و در تیرماه برگزار شد که از بین افراد شرکت کننده ۸۰ نفر به مسابقات استانی قرآن راه یافتند.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۳۵۰ نفر در سطح شهرستان‌ها در رشته‌های آوایی قرآن با یکدیگر به رقابت پرداختند که از این تعداد ۲۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند اما در سطح سراسری نفرات برتر نداشتیم.

انتهای پیام
captcha