مسئولان به تأسی از شهدا اهل تولی و تبری باشند
کد خبر: 4164254
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
محسن منصوری:

مسئولان به تأسی از شهدا اهل تولی و تبری باشند

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مراسم یادواره بانوان شهید پایتخت اظهار کرد: مسئولان باید به تأسی از شهدا هم اهل تبری و هم اهل تولی باشد.

مممبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم یادواره بانوان شهید پایتخت امروز، ۳۱ مردادماه به همت سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران و با حضور فخاری، استاندار تهران در محل تالار وزارت کشور برگزار شد.

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: در آئین تشیع تنها جایی که آرزوی مرگ مجاز دانسته شده، طلب شهادت است. شهادت مفهوم بلندی دارد و یکی از درب‌هاب بهشت باب‌المجاهدین است که ویژه شهداست. پیامبر(ص) به قبور شهدای احد تمسک می‌جستند. تنها جایی که خوردن خاک و تربت مجاز است، تربت مطهر امام‌حسین(ع) است.

وی افزود: اجر شهید بسیار بالاست. عالم، عالم رقابت است و ذات انسان طلب می‌کند که هر کسی برای برنده شدن در این‌ مسابقه تلاش کند. برترین‌ شدن در مقامات معنوی از اهداف تشیع است. فرهنگ ما برای حرکت به سمت رشد و تعالی برنامه دارد. البته این برتر بودن هزینه دارد و شهدا هزینه این برتر شدن را پرداخت کردند.

منصوری ادامه داد: مقام شهدا حیات جاودانه بوده و شهدا میهمان سفره حضرت حق هستند. پیامبر اسلام(ص) بالاترین مقام را برای شهدا در نظر گرفته‌اند. مقام شهدا مقام مشتری خدا بودن است و خدا خود خریدار شهداست. با ریختن اولین قطره خون شهید گناهان او آمرزیده می‌شود. شهید واسطه نصرت دین خدا و اولیای خداست.

معاون اجرای رئیس‌جمهور با بیان اینکه بانوان شهیده افتخار ایران اسلامی هستند،‌ گفت: در دوران انقلاب اسلامی با آزمون‌های سختی مواجه بودیم و خط طلایی از حضور زنان را در دوران مختلف انقلاب مشاهده کردیم و به برکت انقلاب اسلامی، دین به عنصر محوری تبدیل شد. 

وی اظهار کرد: به لطف خدا از تمامی سختی‌های دوران انقلاب اسلامی عبور کردیم و در تمام این دوران نقش زنان، بی‌بدیل بوده است‌. نقش زنان شاید به دلیل عدم خودنمایی و عدم سهم‌خواهی آنان کمتر مورد توجه بوده اما اگر مجاهدت بانوان نبود این توفیقات حاصل نمی‌شد. زنان همواره مردان خود را به میدان‌های مختلف اعزام کرده و خود پشتیبان آن‌ها بوده‌اند‌.

منصوری بیان کرد: امروز نقش تعیین‌کننده زنان در جامعه ما ادامه دارد و بسیاری از پیشرفت‌ها را مدیون ایشان هستیم‌. جهاد اقتصادی و فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی عموماً از سوی بانوان صورت گرفته و بانوان لبه جلویی میدان مبارزه فرهنگی هستند. در فتنه گذشته دشمن بانوان را محور شعار خود قرار داد تا روح پاک زن ایرانی را مورد تهاجم قرار دهد اما به لطف خدا دشمنان ما هیچ‌گونه آگاهی از بانوان ایرانی نداشته و نمی‌توانند نسبت بانوان و شهادت را تحلیل کنند.

منصوری تصریح کرد: تحلیل صحیح همان است که مقام معظم رهبری فرمودند که ملاک دین‌داری این ظواهر نیست. ملاک دین‌داری مردم همان عزاداری ماه محرم است. ملاک دین‌داری زنان عفیفه ما راهپیمایی اربعین و جشن غدیر است. ملاک دین‌داری مردم تشییع جنازه شهید سلیمانی است که مردم با تیپ‌های مختلف در آن شرکت می‌کنند. مقام معظم رهبری فرمودند که ما در مسئله زن نیازی به الگوسازی و اسطوره‌سازی نداریم؛ چراکه بهترین اسطوره‌ها همچون حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را داریم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که بانوان معماری ایران جدید را انجام دادند و این‌مسئله سند افتخار بانوان است و ما به خود می‌بالیم که در این فضا تنفس می‌کنیم. البته این مسئله مسئولیت مدیریتی ما را دشوارتر می‌کند. اگر در حوزه مدیریت از فرهنگ شهدا دور شویم، ضرر خواهیم کرد. مسئولان باید به تأسی از شهدا هم اهل تبری و هم اهل تولی باشد.

منصوری تصریح کرد: روحیه ما‌ می‌توانیم در منش شهدا کاملاً مشهود است. مدیران باید به تأسی از شهدا اهل مبارزه باشند. میدان شهادت میدان برنامه‌ریزی برای رسیدن به نقطه مطلوب است. امیدواریم در مجموعه دولت بتوانیم هرچه بیشتر از روح شهدا مدد گرفته و نسبت به ایجاد یک مدیریت کاملاً جهادی اقدام کنیم.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از خانوداه چند نفر از شهدای بانوی پایتخت با حضور محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سردار حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha