تمامی فعالیت‌های کمیته امداد مبتنی بر مردمی‌سازی است
کد خبر: 4164591
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی:

تمامی فعالیت‌های کمیته امداد مبتنی بر مردمی‌سازی است

رضا سلم‌آبادی گفت: تمامی فعالیت‌های این کمیته امداد مبتنی بر مردمی‌سازی است. یعنی هیچ کدام از فعالیت‌های این نهاد بدون مشارکت مردم صورت نمی‌گیرد.

رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی، در نشست خبری دستگاه‌های فرهنگی نمایشگاه دستاوردهای دولت که امروز 1 شهریور ماه، در ساختمان شمس برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت، اظهار کرد: دستگاه‌ها به اقتضاعات زمان از ابتدای انقلاب تشکیل شده است. 22 روز بعد از پیروزی انقلاب و بعد از تشکیل نهاد اجرایی امنیتی دومین نهاد، نهاد کمیته امداد بود که به همت امام خمینی(ره) تشکیل شد. 

وی در خصوص خدمات این سازمان، ادامه داد: بسیاری از این دستگاه‌هایی که در اوایل انقلاب شکل گرفت با مرور زمان با یکدیگر ادغام شدند. اما کمیته امداد از دستگاه‌هایی است که طی این 43 سال تغییرات خود را در جهت توانمندسازی بیشتر پیگیری کرده است. بیش از 120 نوع خدمت در کارنامه کمیته امداد ثبت شده است که این خدمات در پنج دسته تقسیم‌بندی می‌گردد. 

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی به تشریح فعالیت‌های این سازمان در سال‌های گذشته پرداخت و ابراز کرد: در سال 1401 بیش از 9 میلیون و 400 هزار خدمت برای افراد تحت پوشش انجام گرفته است که این خدمات رقمی بیش از 880 هزار میلیارد را رقم زده است. 1000 میلیارد تومان از این رقم از مشارکت‌های مردمی به دست آمده است. اما امسال رقمی حدود  مردم ما در این استان بسیار همراه و دلسوز هستند.

سلم‌آبادی تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های کمیته امداد، مبتنی بر مردمی‌سازی است. یعنی هیچ کدام از فعالیت‌های کمیته امداد بدون مشارکت مردم صورت نمی‌گیرد. تنها در مبحث طرح ایتام و اکرام کمیته امداد از فروردین سال 1401 تا تیرماه 1402، 16 رتبه اول نقد کشور در طرح اکرام به کمک مردم به استان ما تعلق گرفته است.

وی در خصوص اشتغال‌زایی، افزود: در توانمندسازی اقتصادی در سال گذشته بیش از 33 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد شکل گرفته است. یعنی اگر 116 هزار فرصت شغلی در سال 1401 در این استان به وجود آمده است، بیش از 33 هزار آن سهم کمیته امداد بوده است. همچنین در سال 1401، 98درصد منابع اشتغال امداد در استان جذب شده و در سال 1401 از لحاظ کمی و تعدادی، خراسان رضوی رتبه اول را در این حوزه کسب کرده است که نشان از همراهی بانک‌ها دارد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به روش‌های پرداخت نوین کمیته امداد در حوزه صدقات، اظهار کرد: برخی از خانواده‌ها اصرار به واریز پول نقد در صندوق هستند اما کمیته امداد برای دسترسی زودتر صدقات مردم به محرومین روش‌های نوینی را ایجاد کرده است که با استفاده از آن می‌توانند صدقات خود را به صورت آنی به دست محرومین برسانند، برای این منظور کد دستوری *8877*051# تعریف شده است.

سلم‌آبادی بیان کرد: حوزه‌های معیشت، اشتغال، تحصیلی و فرهنگی به ترتیب بیشترین آمار پرداختی در کمیته امداد به مددجویان را دارند و علت رتبه اول پرداخت در معیشت، سالمند بودن بیش از ۶۰درصد خانواده‌های تحت حمایت بوده است.

انتهای پیام
captcha