ثبت‎‌نام قطعی 2 میلیون و 100 هزار زائر در سامانه سماح
کد خبر: 4165068
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

ثبت‎‌نام قطعی 2 میلیون و 100 هزار زائر در سامانه سماح

رئیس حج و زیارت خوزستان گفت: حدود دو میلیون و 500 هزار نفر اطلاعات خود را در سامانه سماح وارد کرده‌اند، اما دو میلیون و 100 هزار نفر ثبت‌نام خود را قطعی و نهایی کرده‌اند.

زائران اربعینامین یاقوت، رئیس حج و زیارت خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره آخرین آمار ثبت‌نامی‌های زیارت اربعین گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح به دو صورت است؛ ممکن است کسی وارد سیستم شود، اطلاعات خود را وارد کند، اما ثبت‌نام خود را قطعی نکند. ثبت‌نام وقتی قطعی می‌شود که شخص هزینه بیمه را واریز کند.

وی افزود: حدود دو میلیون و 500 هزار نفر اطلاعات خود را در سامانه وارد کرده‌اند، اما دو میلیون و 100 هزار نفر ثبت‌نام خود را قطعی و نهایی کرده‌اند. افرادی که وارد سامانه شده، و هنوز ثبت‌نام خود را قطعی نکرده‌اند، باید بدانند که این مرحله به منزله ثبت‌نام تلقی نمی‎‌شود. تعهد بیمه زمانی ایجاد می‌شود که هزینه واریز شود.

یاقوت ادامه داد: ما سه بیمه داریم؛ بیمه 35 هزار تومانی، 45 هزار تومانی و 55 هزار تومانی که در سامانه سماح خدمات این سه نوع بیمه برای زائران قابل مشاهده است. توصیه می‌شود زائران هر چه زودتر ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

رئیس حج و زیارت خوزستان در ادامه گفت: بیشترین فراوانی ثبت‌نام از مرز مهران است که حدود یک میلیون و 200 هزار نفر آن را برای تردد خود انتخاب کرده‌اند. بعد از آن مرز شلمچه با حدود 500 هزار ثبت‌نامی و سومین مرز، مرز چذابه با حدود 150 هزار نفر متقاضی تردد است.

وی درباره آمار ثبت‌نامی‌های خوزستان نیز بیان کرد: از استان خوزستان حدود 140 هزار نفر ثبت‌نامی داشتیم که نسبت به سال گذشته آمار بهتری است.

یاقوت در بخش دیگری از سخنانش درباره خدمات حج و زیارت گفت: خدمات سازمان حج و زیارت در اربعین در حوزه ثبت‌نام و اعزام زائران، نظارت بر بیمه، امداد و راهنمایی زائران به‌ویژه گمشدگان و اشیاء گمشده است.

وی افزود: افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، بارکدی در اختیار آنها گذاشته می‌شود که می‌توانند روی وسایل خود بگذارند، چنانچه وسایل زائران گم شود، به سرعت از طریق بارکد، شناسایی و به صاحب آن پست می‌شود.

رئیس حج و زیارت خوزستان گفت: در تمام نقاط مرزی و عمودهای شهرهای نجف تا کربلا و همچنین کاظمین و سامرا، نیرو جهت امداد و راهنمایی زائران به‌ویژه افراد گمشده مستقر شده است. چنانچه یکی از اعضای کاروان یا خانواده در مسیر گم شده باشد، به سرعت اطلاعات او در نرم‌افزار همیار زائر ثبت می‎‌شود. برای این کار لازم است افراد در سامانه سماح ثبت‌نام کرده باشند که بتوانیم اطلاعات آنها را استخراج و به آنها اطلاع بدهیم.

یاقوت در پایان اظهار کرد: بزرگترین زائرسرای جنوب‌ غرب کشور که متعلق به حج و زیارت است، در زمینه اسکان و بیتوته زائران امسال در بستان و در نزدیکی مرز چذابه فعال شده است. همچنین کمیته فرهنگی حج و زیارت نیز با اعزام مبلغ و طلاب جهت اقامه نماز جماعت و کار فرهنگی فعال است.

انتهای پیام
captcha