شأن تلاوت شیعه به مدد اهل بیت(ع) حفظ شد
کد خبر: 4165167
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷
علیرضا بیژنی:

شأن تلاوت شیعه به مدد اهل بیت(ع) حفظ شد

نفر دوم رشته قرائت در شصت‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی گفت: به مدد اهل بیت(ع) تلاش کردم تا شأن تلاوت شیعه حفظ شود؛ تلاوتی که در مالزی داشتم بر خلاف همه تلاوت‌هایم بسیار با سکینه و آرامش بود.

علیرضا بیژنی، نفر دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزیعلیرضا بیژنی، نماینده کشورمان در شصت‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: به لطف خداوند، عنایت و مدد اهل بیت(ع) توانستم در شصت‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی حائز رتبه دوم شوم.

وی ادامه داد: هر چند اولویت قاری جمهوری اسلامی ایران، کسب رتبه نیست، بلکه در شرایطی که دولت‌های شیطانی در این وانفسا علیه مسلمانان هستند، اولویت نخست ما، وحدت بین مسلمانان و تألیف بین قلوب در تشکیل مسابقات قرآن است و اولویت دوم ما اثبات سطح تلاوت قاریان جمهوری اسلامی ایران بود تا بگوییم که در چه سطحی تلاوت می‌کنیم که خوشبختانه کسب رتبه در راستای تأمین این اهداف حاصل شد.

بیژنی در خصوص نحوه داوری کشور میزبان، افزود: ابهاماتی در کسب رتبه وجود دارد، اما در مسابقات بین‌المللی دعوت کشور میزبان را برای شرکت در مسابقات می‌پذیریم و باید به قضاوت هیئت داوری احترام گذاشته شود و بحث رتبه را به اساتید و نظر کارشناسان داخل و خارج کشور می‌سپاریم، اما آنچه مهم بود، حاصل شد.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: فضایی که در کشور مالزی، بین مردم مالزی و حتی فضای مجازی حاکم شد و حتی داوران غیرمالزیایی آنچه در بیانشان بود، کار شایسته جمهوری اسلامی را در این دوره از مسابقات نشان می‌دهد.

لطف اهل بیت(ع) را حس کردم

وی با اشاره به تأثیر تلاوت در حرم مطهر رضوی و نقش آن در کمک به تلاوت وی در مالزی، تصریح کرد: روزهای سه‌شنبه در حرم مطهر رضوی تلاوت دارم. روز قبل اعزام نوبت تلاوت اذانگاهی داشتم و خدمت حضرت رضا(ع) رسیدم و از حضرت خواستم بتوانم آبروداری کنم تا شأن تلاوت شیعه حفظ شود و به مدد اهل‌ بیت(ع) بر خلاف همه تلاوت‌هایم تلاوتی که در مالزی داشتم، بسیار با سکینه و آرامش بود.

بیژنی اظهار کرد: روز قبل از شهادت حضرت رقیه(س) بود و به ایشان متوسل شدم و آنچنان با آرامش تلاوت کردم که همه از این آرامش متعجب بودند. در واقع آن روز لطف اهل بیت(ع) را حس کردم. شاید در یک تلاوت دیگر آن آرامش را نداشته باشم و این موضوع از مدد اهل بیت(ع) بود.

این قاری بین‌المللی در خصوص میزان رضایت خود از کسب رتبه دوم، افزود: بالای ۹۰درصد از تلاوت خود رضایت داشتم قلبم آرام، اما شرایط مسابقه دشوار بود. چرا که قرعه من یکی مانده به آخر بود، از ساعت 8.30 تا 10.30 که نوبت من شد، در دمای سرد یک اتاق وی آی پی بودیم و صدایم تحلیل رفت، هر چند شرایط سختی بود اما نتیجه خوبی رقم خورد.

وی بیان کرد: در خصوص میزبانی کشور مالزی باید گفت که به هر حال این کشور تجربه بسیاری در برگزاری مسابقات دارد و در این دوره هم موفق عمل کرد. در هر حال تلاش خود را کردند تا به نحو احسن این دوره از مسابقات را برگزار کنند.

نماینده ایران در مسابقات مالزی زیر ذره‌بین است

در ادامه سعید بیژنی، استاد راهنمای نماینده کشورمان در مسابقات مالزی بیان کرد: تلاوت در مسابقات بین‌المللی بسیار سخت است، چرا که فضای مسابقات بین‌المللی است و نماینده یک کشور می‌خواهد در کشور دیگر تلاوت داشته باشد و این سختی خود را دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه قدمت مسابقات مالزی بسیار بوده، لذا نماینده ایران در مسابقات مالزی زیر ذره‌بین است، تا از ظرافت و شیوه تلاوت وی بدانند و اکثراً دنبال این بودند تا نماینده ایران را بشناسند و از شیوه تلاوت وی مطلع شوند.

این قاری ممتاز اظهار کرد: در مجموع تلاوت علیرضا، تلاوت قابل قبولی بود و می‌توانم بگویم تلاوت او با طمأنینه قلبی و آرامش همراه بود. به دل همگان نشست و در پایان حضار را به کف زدن وادار کرد. اتفاقی که کمتر پیش می‌آید تا برای تشویق تلاوتی، حاضران کف بزنند که این حاکی از به دل نشستن تلاوت بود.

بیژنی گفت: از لحاظ فنی نیز تلاوت خوبی بود و به نظر من، باید نفر اول می‌شد، اما نماینده کشور میزبان هم نماینده توانمندی بود و به نحو مطلوبی قرائت کرد که با توجه به روشن‌دل بودن قاری کشور میزبان، نظر هیئت داوران به برتری وی بود.

انتهای پیام
captcha