ثبت‌نام بیش از 19 هزار نفر از خراسان‌شمالی در سامانه سماح
کد خبر: 4165203
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸

ثبت‌نام بیش از 19 هزار نفر از خراسان‌شمالی در سامانه سماح

مدیر حج و زیارت خراسان‌شمالی گفت: از آغاز زمان ثبت‌نام در سامانه سماح، حدود ۱۹ هزار و ۶۱۷ نفر زائر از این استان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.

محمد قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان‌شمالیمحمد قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: همه زائران برای حضور در مراسم اربعین حسینی باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند که تاکنون حدود ۱۹ هزار و ۶۱۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ثبت‌نام ۱۸ هزار نفر قطعی شده است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته از استان در سامانه سماح ۲۵ هزار نفر ثبت‌نام کردند که ثبت‌نام ۲۳ هزار نفر قطعی شد، افزود: زائران می‌توانند به‌صورت فردی و یا شبه کاروانی در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و این در حالی است که همه باید دانستنی‌های قبل ثبت‌نام را مطالعه کرده و با آگاهی کامل ثبت‌نام انجام دهند.

مدیر حج و زیارت خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه زائران اطلاعات خواسته شده را درست تکمیل کنند و همچنین نوع بیمه خود را از بین سه بیمه موجود که از مبالغ ۳۵ هزار تومان تا ۵۵ هزار تومان متغیر است تکمیل کنند، گفت: اعزام زائران از تاریخ ۲۷ مردادماه آغاز شده و بیشترین مرز انتخابی افراد مرز مهران و بعد از آن مرز خسروی است.

قاصری تصریح کرد: زائران در زمان ثبت‌نام خود برای مراجعه به مرز‌ها اقدام کنند و اگر در زمان ثبت‌نام مرز مورد نظر آن‌ها تکمیل بود یک تاریخ دیگر یا مرز دیگر را انتخاب کنند و اگر با وسیله شخصی مراجعه می‌کنند، شماره پلاک را نیز ثبت کنند.

وی یادآورشد: متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی ۱۴۰۲ باید با ورود به سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir ثبت‌نام خود را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha