11 هزار زائر خرسان‌شمالی از مرزهای کشور وارد عراق شدند
کد خبر: 4165245
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

11 هزار زائر خرسان‌شمالی از مرزهای کشور وارد عراق شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی گفت: با توجه به نام‌نویسی ۱۹ هزار نفر از استان در سامانه سماح، طبق آخرین گزارش‌های شامگاه، چهارم شهریورماه تاکنون ۱۱ هزار نفر از مرز عبور کرده و وارد عراق شده‌اند.

حسن ناهیدی،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حسن ناهیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی امروز، پنجم شهریورماه در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به نام‌نویسی ۱۹ هزار نفر در سامانه سماح، طبق آخرین گزارش‌های شامگاه، چهارم شهریورماه ۱۱هزار نفر از مرز عبور کردند که بیشتر این افراد با خودروهای شخصی سفر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۵ موکب از خراسان‌شمالی در اربعین به زائران خدمات می‌دهند، افزود: از مجموع این تعداد، ۱۲ موکب در داخل عراق و ۳ موکب هم در منطقه مهران با ارائه ۲۳ هزار پرس غذای گرم به زائران خدمات می‌دهند.

ناهیدی با اشاره به اینکه جمعیت بسیاری به ترتیب به مرز مهران، شلمچه و خسروی مراجعه کرده‌اند، یادآور شد: توصیه می‌شود مردم خراسان‌شمالی بیشتر از مرز خسروی عبور کنند که امکانات بیشتر و مخاطرات کمتری دارد.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد پارکینگ‌های مرز مهران به خودروهایی که پلاک آنان در سامانه سماح بارگذاری شده است، گفت: افراد در سفر اربعین فقط از گذرنامه استفاده کنند و از همراه داشتن کارت ملی، کارت پایان خدمت و باقی مدارک خوددداری کنند که احتمال مفقودی وجود دارد و این در حالیست که گذرنامه‌های ۱۰ سال گذشته هم برای سفر اربعین تمدید می‌شود‌.

ناهیدی با اشاره به انتخابات در پیش‌رو اظهار کرد: برای این انتخابات ۴۴۵ نفر شامل ۹۸ نفر در شیروان، ۶۲ نفر در اسفراین و مابقی هم از حوزه انتخابیه بجنورد ثبت نام کرده‌اند این در حالیست که در انتخابات دوره گذشته ۱۴۰ نفر ثبت نام کرده بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی با تأکید بر اینکه میزان حضور افراد در خراسان‌شمالی برای انتخابات پیش‌رو با دارا بودن تحصیلات تکمیلی بالاتر از میانگین کشوری بوده، گفت: این شاخص در کشور ۱۵ درصد و در خراسان‌شمالی حدود ۱۷ درصد بوده و استان رتبه چهارم را در میزان ثبت نامی افراد دارایPHD دارد.

وی با بیان اینکه در خراسان‌شمالی برای هر کرسی ۱۱۱نفر نام‌نویسی از سوی داوطلبان انجام شده است، یادآور شد: میزان استقبال مردم در انتخابات جاری سه برابر دوره گذشته است.

ناهیدی با اشاره به حضور پررنگ بانوان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، گفت: حوزه انتخابیه بجنورد و راز و جرگلان با نام نویسی ۲۲ نفر از بانوان برای انتخابات دارای رتبه چهارم را در کشور دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۵ حزب قانونی در استان، اظهار کرد: در استان سالانه ۱۶ مجوز برای فعالیت احزاب صادر می‌شود و هم اکنون اقدامات لازم برای صدور مجوز فعالیت ۵ تا شش حزب فرعی در شهرستان‌ها در دستور کار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی با بیان اینکه زنجان و خراسان‌شمالی در حوزه احزاب در کشور عملکرد بسیاری خوبی داشته‌اند، گفت: در کمتر از یکسال گذشته دو شهرستان، پنج بخش، ۱۰ دهستان و سه شهر در خراسان‌شمالی ایجاد شده که این مهم اقدام بسیار بزرگی است.

انتهای پیام
captcha