ثبت‌نام بیش از ۲۸ هزار کهگیلویه‌وبویراحمدی برای پیاده‌روی اربعین حسینی
کد خبر: 4165565
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

ثبت‌نام بیش از ۲۸ هزار کهگیلویه‌وبویراحمدی برای پیاده‌روی اربعین حسینی

مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه‌وبویراحمد از ثبت‌نام بیش از ۲۸ هزار زائر در این استان تاکنون در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) خبر داد.

پیاده‌روی اربعین حسینی

به گزرش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی حج و زیارت استان، سیدمحسن قوامی‌نژاد، مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 6 شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر از استان تاکنون برای شرکت در پیاده‌روی مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که حدود ۴۰ درصد زائران ثبت نامی تاکنون اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پلیس+۱۰ نسبت به دریافت گذرنامه ویژه اربعین اقدام کنند، افزود: ثبت‌نام در سامانه سماح تا ۱۲ شهریورماه ادامه دارد احتمال دارد با توجه به شرایط در تمدید ثبت‌نام تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه‌وبویراحمد با تاکید بر اینکه زائران نباید بدون گذرنامه به مرزها مراجعه کنند، اضافه کرد: زائران می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح نسبت به ثبت‌نام و وارد کردن اطلاعات موردنیاز اقدام کنند.

قوامی‌نژاد تصریح کرد: زوار اربعین حسینی استان از مرز شلمچه اعزام می‌شوند.۶۰ نفر از کارگزاران زیارتی استان  در ایام پیاده‌روی اربعین اعزام و در موکب‌ها مستقر می‌شوند. همچنین موکب‌های ۲۰۰ و ۸۳۶ نیز ۲۰ نفر از کارگزاران حج و زیارت استان به‌عنوان نیرو امدادی و راهنمای گمشدگان مستقر خواهند شد.

وی بیان کرد: موکب‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد در داخل استان، مرز و شهرهای نجف، کربلا و کاظمین در کشور عراق مستقر، فعال و به زائران خدمات‌رسانی خواهند کرد.از زئران اباعبدالله‌الحسین درخواست می‌شود که مشخصات خود را بر روی کیف‌شان بنویسند تا با مشکل مواجه نشوند.سال گذشته ۳۲ هزار نفر از استان برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کردند که حدود ۲۸ هزار نفر اعزام شدند.

انتهای پیام
captcha