بازگشت به قرآن؛ راه برون‌رفت بسیاری از مشکلات انسان
کد خبر: 4166143
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد:

بازگشت به قرآن؛ راه برون‌رفت بسیاری از مشکلات انسان

تولیت آستان قدس رضوی گفت: انسان‌ معاصر سخت محتاج تعلیمات و آموزه‌های قرآن کریم است و راه برون رفت و نجات از بسیاری مشکلات، بازگشت به آموزه‌های این کتاب مقدس است.

حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، در دیدار دختران نوجوان حافظ قرآن کریم که در اردوگاه شهید کاوه مشهد انجام شد، به تأثیر تحولی و نورانیت قرآن اشاره و اظهار کرد: قرآن تأثیر فوق‌العاده‎ای بر مخاطبان دارد و بسیاری افراد گاهی به یک باره با شنیدن یک آیه از آن دگرگون شده و مسیر زندگی آنان متحول شده و راه هدایت را در پیش گرفته‌اند.

وی با تأکید بر اهمیت تدبر، تفکر و تأمل در آیات قرآن در کنار حفظ و قرائت، تصریح کرد: مقوله حفظ و تلاوت قرآن بسیار با اهمیت و ارزشمند بوده و موجب برکت و نورانیت جان انسان است. اما نباید تنها به تلاوت و حفظ قرآن بسنده کرد و هرکسی باید در حد خود به آموزه‌های قرآن نیز عمل کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه درک، فهم و شکوفایی پیام‌ها و معارف این کتاب مقدس در پناه اندیشیدن حاصل می‌شود، اظهار کرد: انسان‌ معاصر سخت محتاج تعلیمات و آموزه‌های قرآن کریم است و راه برون‌رفت و نجات از بسیاری از مشکلات بازگشت به آموزه‌های این کتاب مقدس است.

مروی با بیان اینکه هیچ چیز مهمتر، مقدس‌تر و هدایتگرتر از قرآن نیست، گفت: قرآن سبب هدایت و دوری انسان از پلیدی‌ها می‌شود و قاریان و حافظان قرآن باید بیش از هرکسی عامل به قرآن باشند،

وی اظهار کرد: دنیای مادی ظرفیت نشان دادن صورت حقیقی قرآن را در خود ندارد، از این رو در روز قیامت تمثال حقیقی قرآن متجلی می‌شود و از آنان که معارف قرآنی را درک و عمل کرده‌اند، شفاعت می‌کند.

انتهای پیام
captcha