نقش پدافند هوایی در طول ۸ سال دفاع مقدس
کد خبر: 4166172
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
فرماندهی پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر بیان کرد:

نقش پدافند هوایی در طول ۸ سال دفاع مقدس

فرماندهی پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر گفت: پدافند هوایی ارتش در طول ۸ سال دفاع مقدس نقش‌ مهمی را از خود برجای گذاشت و بیش از ۶۰۰ فروند هواپیما و ۶۷ فروند هلیکوپتر رژیم بعث عراق را ساقط کرد.

فرماندهی پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسرسرهنگ مهدی‌نژاد، فرماندهی پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر در گفت‌و‌گو با ایکنا مازندران ضمن تبریک 10 شهریور، سالروز تأسیس نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی، در طول ۸هشت سال دفاع مقدس از خود نقش‌ مهمی را برجای گذاشت و در طول این مدت بیش از ۶۰۰ فروند هواپیما و ۶۷ فروند هلیکوپتر رژیم بعث عراق را ساقط کرد.

وی افزود: نیروی پدافند هوایی در عرصه سازندگی و جهاد خودکفایی نیز با توکل به خدا و با اتکا به نیروهای متعهد و متخصص خود، بازسازی تمام رادارهای قدیمی را با فناوری روز به سرانجام رساند.

مهدی‌نژاد تصریح کرد: طراحی و ساخت انواع رادارهای جدید با فناوری نوین بومی و برنامه‌ریزی مانند آرش، کیهان، مراقب، نذیر و... در پوشش وسیعی از باندهای فرکانس متنوع، احتمال نفوذ جنگ الکترونیک دشمن را به حداقل رساند.

وی تصریح کرد: نیروی پدافند هوایی همان گونه که رهبر انقلاب بیان کردند در خط مقدم دفاع از حیثیت و موجودیت کشور است، در این راستا با تمام توان گام خود را برداشته تا از امنیت آسمان این کشور دفاع کند تا مبادا دشمنان قسم‌خورده این سرزمین، گوشه چشمی به ایران عزیز داشته باشد.

فرمانده پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر با بیان اینکه غیورمردان و سلحشوران نیروی پدافند هوایی ارتش، علاوه بر سازندگی‌ که به سرانجام رساندند، با اقدامات انقلابی در عرصه نظامی و حفاظت امنیتی از کشورمان فعالیت خوبی را از خود برجای گذاشتند، خاطرنشان کرد: اقداماتی نظیر زمینه‌سازی جهت دستگیری عبدالمالک ریگی، فرونشاندن هواپیمای «ایساف» حامل تفنگداران آمریکایی، انهدام هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی «هرمس»، اخطار به هواپیماهای رادارگریز آمریکا و مدیریت صحنه نبرد در دستگیری تفنگداران و ملوانان انگیسی در خلیج فارس و در نهایت رصد پهپاد متجاوز آمریکا و هماهنگی با سامانه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت ساقط ساختن آن، از جمله فعالیت‌ها و دلاوری‌هایی بود که این دلاورمردان ایران‌زمین از خود بر جای گذاشتند.

انتهای پیام
captcha