زائران اربعین قبل از رانندگی حتماً استراحت کنند
کد خبر: 4166226
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

زائران اربعین قبل از رانندگی حتماً استراحت کنند

زائران اربعین حسینی که با اتومبیل شخصی خود به مرزهای خروجی کشور رفته‌اند، در هنگام بازگشت برای کاهش احتمال تصادفات رانندگی حتماً ابتدا در شهرهای مرزی استراحت و سپس حرکت به سمت شهرهای خود را آغاز کنند.

توصیه جدی به زائران اربعین؛ قبل از رانندگی حتماً استراحت کنیدبه گزارش ایکنا، در حالی موج بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور آغاز شده است که وقوع چند تصادف رانندگی در عراق و تجربه تصادفات رانندگی سال‌های قبل در هنگام بازگشت زائران نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است.

زائران اربعین حسینی که امسال تعداد قابل توجهی از آنها با اتومبیل شخصی خود راهی مرزها شده‌اند، پس از پیاده‌روی طولانی در مسیر نجف به کربلا و طی مسافتی طولانی در داخل خاک عراق تا مرزهای کشورمان، وارد کشور شده و طی پروسه‌ای طولانی در پارکینگ‌های بزرگ شهرهای مرزی به دنبال وسیله نقلیه خود می‌گردند و بلافاصله رانندگی به سمت شهر مقصد خود را آغاز می‌کنند.

این خستگی موجب عدم تمرکز در رانندگی شده و عامل اصلی تصادفات رانندگی در مسیر بازگشت زائران می‌شود.

اگر چه متأسفانه به دلیل استاندارد پایین اتومبیل‌ها و جاده‌ها به طور معمول هر روز حدود ۵۰ نفر و به طور متوسط هر ساعت، دو نفر از هموطنانمان در سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند که عمده آنان، جوانان هستند، اما خستگی مسافرت طولانی در مراسم اربعین بر خطاهای رانندگی اضافه کرده و مخاطرات جاده‌ای زیادی برای هموطنانمان ایجاد می‌کند.

در همین راستا، تأکید مسئولان ستاد مرکزی اربعین و بخش‌های بهداشتی و درمانی این ستاد بر این است که زائران قبل از آغاز رانندگی در داخل کشور حتماً در شهرهای مرزی استراحت کرده و پس از رفع خستگی به رانندگی اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha