آغاز پویش عمومی «سوگواره ملی مهر محرم» با موضوع پیاده‌روی اربعین در سمنان
کد خبر: 4166431
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

آغاز پویش عمومی «سوگواره ملی مهر محرم» با موضوع پیاده‌روی اربعین در سمنان

دبیر اجرایی «سوگواره ملی مهر محرم» گفت: پویش عمومی شانزدهمین سوگواره ملی مهر محرم با موضوع پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی آغاز شد.

اربعین حسینی

به گزارش ایکنا از سمنان، میثم قدس‌پور، دبیر شانزدهمین «سوگواره ملی مهر محرم» استان سمنان امروز، 11 شهریور در جمع خبرنگاران از اجرای پویش عمومی «شانزدهمین سوگواره ملی مهر محرم» با موضوع پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی خبر داد.

وی با بیان اینکه دوستداران شرکت در پویش عمومی سوگواره ملی مهر محرم می‌توانند آثار خود در موضوع راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را در همه قالب‌های صوتی، تصویری و گرافیکی با هشتگ‌های #حیاتنا_الحسین #مهر_محرم #ما_ملت_امام_حسینیم در فضای مجازی منتشر کنند اظهار کرد: عکاسان و هنرمندان در این خصوص می‌توانند همچنین با مراجعه به پایگاه اینترنتی سوگواره ملی مهر محرم بخش پویش عمومی، لینک اثر خود را ثبت نیز کنند.

قدس‌پور ادامه داد: آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ است که در این راستا شانزدهمین سوگواره ملی «مهر محرم» در قالب پویش تولید محتوای دیجیتال در ۲ سطح عمومی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به قالب‌های آثار مورد پذیرش در این سوگواره متذکر شد: فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای مستند کوتاه، داستانی کوتاه، انیمیشن، موشن گرافیک و نماهنگ، عکس در بخشهای تک‌عکس و مجموعه‌عکس، از مهمترین محورهای این سوگواره است.

دبیر شانزدهمین «سوگواره ملی مهر محرم» استان سمنان هنر جهاد تبیین و غیرت دینی، هیات‌های خانگی و تربیت حسینی، مسئولیت اجتماعی و همدلی حسینی، و راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را از موضوع‌ها و محورهای اصلی شانزدهمین سوگواره ملی مهر محرم برشمرد.

به گفته وی؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری نهادهای استانی، ملی و بین‌المللی، حامیان این رویداد مهم فرهنگی هنری کشور هستند.

قدس‌پور «سوگواره ملی مهر محرم» را از رویدادهای مهم برخاسته از استان سمنان در سطح ملی دانست و  افزود: همه ساله عکاسان و هنرمندان و فیلمسازانی از سراسر کشور در این سوگواره شرکت می کنند.

وی آیین اختتامیه «سوگواره ملی مهر محرم» را آبان ۱۴۰۲ در فرهنگسرای کومش سمنان دانست و گفت: از برگزیدگان این رویداد ملی که با فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی گره‌خورده است، تقدیر می‌شود.

دبیر شانزدهمین «سوگواره ملی مهر محرم» متذکر شد: دوستداران شرکت در سوگواره ملی مهر محرم می‌توانند در فضای مجازی با آیدی @MehreMoharram شانزدهمین «سوگواره ملی مهر محرم» را پیگیری کنند.

انتهای پیام
captcha