افزایش ۲۰ درصدی متقاضیان سفر اربعین در فارس
کد خبر: 4166606
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

افزایش ۲۰ درصدی متقاضیان سفر اربعین در فارس

دبیر ستاد اربعین فارس با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۲۴۰ هزار نفر در سامانه سماح گفت: شاهد افزایش حدود 20 درصدی متقاضیان سفر اربعین را نسبت به سال قبل در این استان هستیم.  

سید مجتبی علوی اردکانی، دبیر ستاد اربعین استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدمجتبی علوی اردکانی، دبیر ستاد اربعین استان فارس، امروز، ۱۲ شهریورماه در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت استان در عملیات اربعین حسینی ۱۴۰۲ را تشریح کرد و گفت: با توجه به ثبت‌نام بیش از ۲۴۰ هزار نفر در سامانه سماح، افزایش حدود 20 درصدی متقاضیان سفر اربعین نسبت به سال قبل را در استان فارس شاهد هستیم. 
 
وی افزود: با توجه به افزایش تعداد زائران و علاقه‌مندان شرکت‌کننده در مراسم اربعین، از همه زائران خواهشمندیم که جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت و افزایش خدمات‌رسانی مطلوب، مدت‌زمان سفر خود را مدیریت کرده و پس از انجام پیاده‌روی اربعین و زیارت به کشور بازگردند.
 
علوی با اشاره به افزایش موج برگشت زائران به میهن و استان فارس پس از شرکت در پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: از هموطنان می‌خواهیم با توجه به خستگی ایجاد شده در طول سفر، با استراحت کافی و رعایت تمامی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و بدون عجله به شهر‌های خود برگردند تا خدای ناخواسته شاهد تصادفات ناشی از این موارد نباشیم.
 
عضو شورای فرهنگی استانداری فارس اقدام خوب پویش نذر سفر و نذر میهمان اربعین را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: از زائرانی که امکان سفر با وسیله شخصی خود به مرز را دارند، با توجه به فراهم بودن پارکینگ‌های کافی در مرز‌های شلمچه و چذابه با اتومبیل شخصی خود به مرز‌ها سفر کنند و در صورت داشتن جای خالی در پویش نذر سفر اربعین نیز شرکت کرده و سایر زائران را هم به همراه خود ببرند و در ثواب این اقدام ارزشمند شریک شوند.
 
مدیرکل امور زائران و گردشگری استانداری فارس پویش «نذر میهمان سفر اربعین» که توسط تعدادی از اهالی میهمان‌نواز و با فرهنگ شیراز و استان فارس راه‌اندازی شده را یک اقدام فرهنگی بسیار خوب و ارزشمند توصیف کرد و گفت: در این پویش تعدادی از همشهریان به مواکب مراجعه کرده و منازل خود را جهت استراحت و اقامت شبانه در اختیار زائران اربعین و میهمانانی که از شهر شیراز و استان فارس به قصد مراسم اربعین عبور می‌کنند، قرار می‌دهند. 
 
وی در پایان سخنان خود از همشهریان میهمان‌نواز عزیزی که قصد شرکت در این پویش را دارند درخواست کرد با مراجعه به موکب‌های مستقر در ورودی شیراز از پل فسا و خروجی شیراز از بلوار امیرکبیر و جاده بوشهر در این امر خیر و ثواب آن سهیم شوند.
انتهای پیام
captcha