هفتاد‌و‌دومین جلسه درس شرح حدیث و نهج‌البلاغه در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 4166906
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

هفتاد‌و‌دومین جلسه درس شرح حدیث و نهج‌البلاغه در بوشهر برگزار شد

هفتاد‌و‌دومین جلسه درس شرح نهج‌البلاغه و حدیث آل‌الله(ع) از سوی نشریه مجازی اندیشکده بین‌المللی «طلوع» مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «طاها» بوشهر، امروز، ۱۳ شهریورماه در مؤسسه پیوند سبز شهر بوشهر برگزار شد.

علی کدخدایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی شهرستان دشتیبه گزارش ایکنا از بوشهر، هفتاد‌و‌دومین جلسه درس شرح نهج‌البلاغه و حدیث آل‌الله(ع) از سوی نشریه مجازی اندیشکده بین‌المللی «طلوع» مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «طاها» بوشهر، امروز، ۱۳ شهریورماه، با سخنرانی علی کدخدایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی شهرستان دشتی، ویژه خانواده‌ها و دختران در مؤسسه پیوند سبز شهر بوشهر برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی شهرستان دشتی با تدبر در حدیثی از امام هادی(ع) «اَلشَّاكِرُ اَسْعَدُ بِالشُّكْرِ مِنْهُ بِالنِّعْمَةِ الَّتِي اَوْجَبَتِ الشُّكْرَ لِاَنَّ النِّعَمَ مَتاعٌ وَ الشُّكْرَ نِعَِمٌ وَ عُقْبي»، اظهار کرد: نعمت جاودانه آخرت با شکرگزاری و حفظ روحیه امیدافزایی و شکرگزاری تحقق می‌یابد.

کدخدایی ادامه داد: نعمت‌های خدا برای انسان کالای دنیاست اما شکرگذاری هم ثواب و پاداش و نعمت جاودان اخروی در آخرت است و هم مایه خوش‌عاقبتی و سعادتمندی انسان‌های مؤمن و متقی می‌شود.

ولایت اهل‌بیت(ع)؛ عظیم‌ترین نعمت پروردگار 

وی نعمت ولایت اهل‌بیت(ع) را به‌عنوان عظیم‌ترین، مهم‌ترین و مؤثرترین نعمت پروردگار متعال دانست و اظهار کرد: ولی و سرپرست حقیقی انسان خدای متعال است و پس از خداوند، انبیا و جانشینان معصوم آنها بر انسان به اذن الهی ولایت دارند و همچنین نیز پروردگار متعال در آیه ۵۵ سوره مبارکه مائده در این زمینه فرمودند: «إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ»، مراد از الَّذِينَ آمَنُوا در این آیه، وجود مبارک حضرت امام علی(ع) است که پس از پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) خلیفه و جانشین بلا فصل او در امر ولایت است. در زمان غیبت معصوم نیز، فقیه عادل جامع الشرایط، ولی و سرپرست مؤمنان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی گفت: حضرت علی بن ابیطالب(ع) در نامه ۶۹ مندرج در کتاب «نهج‌البلاغه» سه دستورالعمل معرفی و تبیین فرمودند «وَاسْتَصْلِحْ کُلَّ نِعْمَة أَنْعَمَهَا اللهُ عَلَيْکَ، وَلاَ تُضَيِّعَنَّ نِعْمَةً مِنْ نِعَمِ اللهِ عِنْدَکَ، وَلْيُرَ عَلَيْکَ أَثَرُ مَا أَنْعَمَ اللهُ بِهِ عَلَيْکَ» به این مفهوم که هر نعمتی که خداوند به تو عنایت فرموده به درستی استفاده کن و هیچ نعمتی از نعمت‌های خدا را ضایع نکن و باید اثر و نشانه‌های نعمت‌هایی که خداوند به تو عنایت فرموده در تو دیده شود.

وی با اشاره به اینکه طبق حدیثی مندرج در صفحه ۱۲۰ جلد هشتم کتاب بحار‌الأنوار از امام صادق(ع) آمده است که می‌فرماید «كمترين منزل‏‌های اهل بهشت به اندازه‌‏ای گسترده است كه اگر جنّ و انس در آن گردآيند و از طعام و شراب آن استفاده كنند چيزی از آن كاسته نمی‌شود.»، اظهار کرد: قرآن مجید درباره بهشت در آیه ۲۱ سوره مبارکه حدید می­‌فرماید: «برای رسيدن به آمرزشی از پروردگارتان و بهشتی كه وسعتش چون پهناوری آسمان و زمين است و برای كسانی آماده شده كه به خدا و پيامبرانش ايمان آورده‌‏اند بر يكديگر سبقت گيريد.». بنابراین از این آموزه‌های دینی در‌می‌یابیم که همنشینی با پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) و دیگر اولیای الهی در بهشت مراتب و گونه‌­های مختلفی دارد.

سیده‌زهرا محیسنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha