قرائت زیارت اربعین در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان
کد خبر: 4167218
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۵

قرائت زیارت اربعین در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان از برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد.

قرائت زیارت اربعین در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدانحجت الاسلام علی عزیزی، مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در گفت وگو با ایکنا از همدان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: زیارت اربعین در برخی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان همزمان با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر روز اربعین  قرائت می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد  استان همدان افزود: اربعین زمانی بود که اسرای کربلا پس از پشت سر گذاشتن وقایع متعدد عاشورا تا زمان بازگشت به کربلا و حضور بر مزار شهدای کربلا و «سیدالشهداء (ع)» مسافت زیادی را طی کردند و انقلاب معنوی را پایه‌گذاری کردند، کاروان اسرای کربلا با رسیدن به روز اربعین و حضور بر مزار شهدا؛ اتمام ماموریت خود را اعلام کردند.

وی همچنین به هدف اربعین اشاره و اظهار کرد: اربعین آماده‌سازی جامعه بشری برای حکومت عادلانه است، نکته جالب اینکه بسیاری از افراد بدون توجه به تعلقات فکری و دینی ارادت ویژه‌ای به سیدالشهداء (ع) دارند و این مهم در پیاده‌روی اربعین به وضوح نمایان است.

وی تاکید کرد: زیارت اربعین معرفی خاصی از امام حسین (ع) دارد به عبارت دیگر اگر می‌خواهید ابعاد شخصیتی ایشان را از زاویه‌ای متفاوت مطالعه کنید به خواندن زیارت اربعین و معنای آن توجه کنید.

عزیزی دلداگی جامعه بشری به امام حسین (ع) را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: امام حسین (ع) جذابیت و جاذبه جهانی دارد و دلدادگان از سراسر دنیا برای حضور در اربعین حاضر می‌شوند، حضور میلیون‌ها نفر در پیاده‌روی اربعین نشان دهنده عظمت وجودی سید الشهدا (ع) است.

انتهای پیام
captcha