برپایی موکب کانون‌های مساجد قم به‌مناسبت اربعین حسینی
کد خبر: 4167262
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۸

برپایی موکب کانون‌های مساجد قم به‌مناسبت اربعین حسینی

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور شیفتگان مکتب اباعبدالله(ع) در قم، گفت: به‌ همین مناسبت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم اقدام به برپایی موکب در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، در سخنانی با اشاره به برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور شیفتگان مکتب اباعبدالله(ع) در قم، گفت: به همین مناسبت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم اقدام به برپایی موکب در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) کرده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با تأکید بر نقش مساجد در انتقال مفاهیم و پیام معنوی پیاده‌روی اربعین، تصریح کرد: در همین راستا مواکب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مسیر پیاده‌روی اربعین در قم برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: برپایی غرفه‌های کودک و نوجوان، نقاشی، عفاف و حجاب، خوشنویسی، چهارپایه خوانی، سرود، جهاد تبیین، اوریگامی و پذیرایی از برنامه‌های مختلف این موکب است.

حیدری با اشاره به بخش‌های تدارک دیده‌شده ویژه کودکان گفت: بخش‌های کودک و نوجوان این موکب که در عمود 86 برپا شده است مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: اجرای گروه‌های سرود با مضامین اربعین و ائمه(ع) و اهدای هدایای مختلف به کودکان از دیگر بخش‌های این موکب است.

 وی با بیان اینکه 10 کانون فرهنگی هنری مساجد استان قم در برپایی این موکب‌ها همکاری دارند، گفت: این موکب فعالیت خود را از عصر روز سه شنبه 14 شهریور آغاز کرده و تا پایان روز چهارشنبه همزمان با روز اربعین میزبان زائران است.

حیدری تصریح کرد: بیش از پنجاه نفر از کادر نوجوان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در این موکب‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha